قدس آنلاین- ایلام: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: در ایام اربعین، جمعیت هلال احمر استان، ۱۰ پایگاه امداد جاده ای در مسیر ایلام – مهران ایجاد می کند.

ایجاد ۱۰ پایگاه امداد جاده ای هلال احمر در مسیر ایلام – مهران

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، محمد سلیمانی با بیان اینکه ایجاد این پایگاه ها همزمان با اربعین حسینی و به منظور ارایه خدمات امدادی به زوار صورت می گیرد، اظهارداشت: براساس دستور العمل، عمده فعالیت هلال احمر به سمت انجام ماموریت های امداد جاده ای سوق داده شده است.

وی با اشاره به اینکه این پایگاه ها هر 8 تا 10 کیلومتر از طول این مسیر ایجاد و نیروهای امدادی در آن مستقر می شوند، افزود: برای فراهم کردن امکانات مورد نیاز در مرز مهران و ارایه خدمات هر چه مطلوب تر به زوار اربعین برنامه ریزی لازم صورت گرفته و امسال با آمادگی بیشتری نسبت به سال گذشته به زوار اربعین حسینی خدمات رسانی می کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام یکدلی و یکرنگی و خدمات صادقه و خالصانه به زوار را بهترین دستاورد حماسه اربعین سال گذشته عنوان و تصریح کرد: جمعیت هلال احمر عضوی از کارگروه بهداشت و درمان ستاد اربعین است و با برنامه ریزی های به عمل آمده بالگرد امدادی جمعیت هلال احمر نیز در مرز مهران مستقر تا در مواقع بحران اقدام به امدادرسانی کند.

محمد سلیمانی با بیان اینکه 10 تیم امداد موتوری جمعیت هلال احمر در پایانه مرزی مهران ساماندهی می شوند، خاطرنشان ساخت: این تیم ها با هدف سهولت در امدادرسانی علاوه بر پایگاه های امداد جاده ای در مرز مهران مستقر و ارایه خدمت می کنند.

وی با اشاره به اینکه اسکان اضطراری، برپایی اردوگاه، توزیع مواد غذایی و وسایل گرمایشی از دیگر اقدام های جمعیت هلال احمر استان ایلام برای امدادرسانی به زوار است، ادامه داد: جمعیت هلال احمر امسال علاوه بر مسیر ایلام - مهران مسیر ملکشاهی - مهران را نیز برای خدمات رسانی هرچه مطلوبتر به زوار پوشش امداد جاده ای می دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام همچنین بر لزوم تمهیدهای لازم برای فراهم کردن فضای سردخانه در مرز مهران تاکید کرد و گفت: در این زمینه وجود سردخانه ها با ظرفیت بالا از نیازهای مرز مهران بوده تا در صورت نیاز و مواقع بحرانی مشکلی برای نگهداری اجساد احتمالی وجود نداشته باشد.

محمد سلیمانی سازمان حج و زیارت را متولی اسکان و تغذیه زوار دانست و یادآور شد: این جمعیت در صورت نیاز برای اسکان زوار اربعین از امکانات هلال احمر استان های همجوار استفاده خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.