قدس آنلاین- تبریز: رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز گفت: یادمان تجلیل از پیر غلامان و خادمین آستان حسینی و تکریم از هیئات حسینی تبریز اول محرم سال جاری برگزار می‌شود.

 یادمان تجلیل از پیرغلامان و خادمان آستان حسینی در تبریز برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حسین آذرنیا ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به نقش رسانه‌ها در زمینه سنجش برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری نقش مهمی دارند، اظهار داشت: تلاش داریم تا نظرات رسانه‌ها را در مورد برنامه‌ها به عنوان ناظر بیرونی شنوا باشیم.

 

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز با بیان اینکه این سازمان در زمینه برگزاری برنامه‌ها در 6 ماه امسال‌ و با وجود کمبودهای مالی حرکت خوبی داشته است، اظهار داشت: در 6 ماه دوم سال نیز برنامه‌های متنوعی داریم که یادمان تجلیل از پیرغلامان و خادمین آستان حسینی و تکریم از هیئات حسینی از جمله این برنامه‌هاست.

وی عنوان کرد: این مراسم روز پنجشنبه اول محرم ماه سال‌جاری در محل سالن پتروشیمی تبریز از ساعت 15 برگزار می‌شود.

آذرنیا تاکید کرد: هدف از برگزاری این برنامه‌ها ترویج فرهنگ تکریم از فعالان فرهنگی و مذهبی در شهر تبریز است و امسال علاوه بر برنامه‌های اصلی، برنامه‌ های جنبی مانند تجلیل از مداح مرحوم شده در منا حاج آقا جلالی را خواهیم داشت.

وی یادآور شد: در این مراسم از 14 مداح و 25 هیئت تجلیل می‌شود و در سال‌جاری از کفشداران نیز تجلیل می‌شود و در برگزاری این برنامه هیئات مذهبی نیز مشارکت دارند و امسال نفرات تجلیل شده متفاوت با دیگران خواهد بود.

آذرنیا با تاکید بر عمومی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز اظهار داشت: این سازمان باید بتواند برای طیف‌های مختلف انجام وظیفه کند و در همین زمینه جشنواره‌های تابستانی به صورت عمومی‌تر اجرا شد و تنها در مورد موسیقی 15 آیتم آموزش شهروندی مورد لحاظ قرار گرفت.

وی یادآور شد: در هر برنامه جشنواره تابستانی حدود 5 تا 7 هزار نفر حضور داشتند و بر همین اساس بر خروجی مناسب و آموزشی برنامه‌ها تاکید شد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز عنوان کرد: تاثیرگذاری برنامه‌ها و آگاه‌سازی مردم از اهداف این برنامه‌هاست و تغییر در برخی رفتارهای ناهنجار اجتماعی را دنبال می‌کنیم.

آذرنیا یادآور شد: جشنواره عکس فیروزه امسال برای ششمین سال متوالی برگزار شد و در پی برگزاری این جشنواره‌ها تلاش کرده‌ایم، در زمینه فرهنگ‌سازی عمومی و تهیه پشتیبان فرهنگی شهر اقدام کنیم.

این مسئول تصریح کرد: در زمینه برگزاری برنامه‌های سوگواری ماه محرم برخی سوءاستفاده‌ها صورت می‌گیرد و عده‌ای با مطرح کردن نام خود در این ایام سعی دارند تا خود را مطرح کنند.

آذرنیا یادآور شد: در زمینه برخورد با بنرهای تبلیغاتی مختلف در سطح شهر تبریز خدمات شهری اقدام به جمع آوری تعدادی از بنرها کرده که در این میان تعدادی از بنرهای خود سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز نیز جمع شده است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز عنوان کرد: برنامه عزاداری با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در محل مسجد کبود تبریز در دهه اول محرم بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود و تا ساعت 10 شب نیز برنامه به اتمام می‌رسد و هدف ما نهادینه کردن زمان مناسب برای برنامه‌های سوگواری است.

وی تاکید کرد: هیئات‌ حسینی در هفتم محرم نیز در میدان ساعت تبریز تجمع می‌کنند و تلاش می‌شود تا در برنامه محوریت مردم و فراسازمانی رعایت شود و هیئات حسینی همواره مردمی باقی بمانند.

آذرنیا گفت: در برنامه سوگواری مسجد کبود نیز تلاش می‌شود تا مردم امکان پخت و توزیع نذورات را داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.