قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از راه اندازی یک کانون در هر روز تا پایان سال جاری در مساجد این استان خبر داد.

هر روز یک کانون در مساجد آذربایجان شرقی راه اندازی می شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، که  در مراسم افتتاح هزارمین کانون فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی و راه اندازی 30 باب کانون شهرستان هورانددر مسجد رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم)هوراند  سخن میگفت  با ذکر این مطلب افزود: فعالیت کانون های فرهنگی هنری در مساجد یک فرصت است که باید بهترین بهره را از این فرصت برد

 

وی افزود: اغلب فعالیتها در اوایل انقلاب در مساجد انجام می شد که متاسفانه به تدریج حضور ما در مساجد کم رنگ شد و حضور در مساجد به اقامه نماز و برگزاری جشن اعیاد خلاصه شد و این روند می تواند با فعال تر کردن کانونهای فرهنگی و هنری مساجد از سر گرفته شود.

وی با اشاره به حمایت از راه اندازی کانون های مساجد در استان عنوان کرد: شعار ما امسال این است که هر روز یک کانون فرهنگی هنری در مساجد استان آذربایجان شرقی راه اندازی شود که تا امروز نیز محقق شده است.

صفی پور ادامه داد: بیشترین تعداد راه اندازی کانون تاکنون مربوط به شهرستان هوراند است که امیدواریم این تعداد کانون تا پایان سال جاری به دو  برابر افزایش پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در ادامه بر ضرورت توجه ویژه به نوجوانان در مساجد تاکید کرد و گفت: باید با سعه صدر و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی هنری از نسل جوان در مساجد استقبال کرد.

گفتنی است، مراسم افتتاح هزارمین کانون فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی با حضور فرماندار و اعضای شورای اداری شهرستان هوراند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی ورئیس و کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر،  مدیران مسئول و فعالان کانون های مساجد این شهرستان در مسجد رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم) این شهرستان برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.