قدس آنلاین:در ایام دهه اول محرم روزانه ۱۰ هزار خادم بارگاه منور رضوی در بخش‌های مختلف آماده میزبانی از عزاداران حسینی هستند و این آمار در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی سه برابر می‌شود.

میزبانی ۱۰ هزار خادم بارگاه منور رضوی از عزاداران حسینی در دهه اول محرم

به گزارش قدس آنلاین، سیدخلیل منبتی  معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: بزرگترین هدف مجموعه معاونت اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی در دهه اول محرم میزبانی شایسته از زائران و مجاوران امام رضا(ع) و عزاداران حسینی بوده و اینکه تمامی برنامه‌های تدارک دیده شده به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

وی افزود: در این ایام در حرم مطهر رضوی شرایط به‌گونه‌ای فراهم شده که عزاداران حسینی به راحتی بتوانند در این مکان مقدس حضور پیدا کنند و می‌خواهیم  با برگزاری برنامه‌های خوب و شایسته سیلی محکمی به صورت کسانی که افکاری خام و آلوده در سر می‌پرورانند بزنیم.

معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی با بیان اینکه برای حضور 7 هزار هئیت مذهبی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در حرم مطهر رضوی پیش‌بینی های لازم انجام شده، خاطرنشان کرد: در ایام دهه اول محرم روزانه 10 هزار خادم بارگاه منور رضوی در بخش‌های مختلف آماده میزبانی از عزاداران حسینی هستند و این آمار در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی 3 برابر می‌شود.

منبتی تصریح کرد: در آستانه شب اول محرم مراسم آئین صلاة خوانی از ساعت 15:30 تا 17 روز چهارشنبه 22 مهر در صحن آزادی حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود و در این برنامه ضمن سیاه‌پوش کردن کلیه صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی پرچم گنبد منور و پوشش ضریح مطهر رضوی تعویض می‌شود و تا پایان ماه صفر این مکان مقدس سیاه‌پوش خواهد بود.

وی تأکید کرد: دیگر برنامه‌های مهم این ایام می‌توان به محفل شیرخوارگان حسینی، خطبه‌خوانی شب عاشورا، ویژه برنامه خدام بارگاه منور رضوی در شب شام غریبان و حرکت دسته‌جمعی از چهارراه شهدا به سمت بست شیخ طوسی، همخوانی حفاظ در شب شهادت امام حسین(ع) و شرکت در مراسم صلاة دربانان اشاره کرد.

معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی با اشاره برگزاری جلسات هماهنگی با مسئولان هیئات مذهبی، گفت: هدف از برگزاری این جلسات ساماندهی و نظم هرچه‌بهتر این هیئات و دسته‌جات در ایام دهه اول محرم و به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی بوده و با حضور هیئات مذهبی چنان همایش عظیمی را در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به نمایش می‌گذاریم که موجب ناکامی تمامی دشمنان اسلام بشود.

منبتی گفت: مهمانسرای حضرت رضا(ع) همیشه مملو از حضور مهمانان ایشان است و در ماه‌های محرم و صفر هم روزانه سه هزار دعوت‌نامه شام به صورت رندمی در میان هیئات مذهبی توزیع می‌شود، همچنین روزانه تا دو هزار نفر هم وعده غذایی صبحانه در این مکان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: بحث تکریم زائر امام رضا(ع) باید از لحظه ورود زائر به مشهد در دستور کار قرار بگیرد و تنها مربوط به محدوده اماکن متبرکه نمی‌شود و در همین راستا این موضوع در نامه‌ای به استانداری خراسان رضوی و شهرداری مشهد اعلام شد و به مسئولان مربوطه اعلام کردیم که تکریم شایسته از زائر با همدلی میان تمامی مسئولان امکان‌پذیر است.

معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی در رابطه با رفع مشکلات زائران امام رضا(ع) گفت: این مجموعه تنها به مشکلات زائران در محدوده حوزه کاری معاونت امکان متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی رسیدگی می‌کند و رفع مشکلات خارج از این مجموعه برعهده دیگر دستگاه‌های اجرایی و مرتبط مانند پلیس است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.