افزایش عملیات بمباران روزانه جنگنده های روسی در سه روز گذشته که به بیش از ۱۵۰ هدف در در سوریه رسیده، سبب شده است، فرار تروریست ها از پایگاه ها و پناهگاه های زیر زمینی را افزایش دهد.

افزایش بمباران ها و موج فرار تروریست ها از سوریه

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایرنا، گزارش ها نشان می دهد که با انهدام 86هدف طی 24 ساعت گذشته، تقریبا دیگر تمامی نقاط محل تجمع تروریست ها و استقرار تجهیزات و تسلیحات در پوشش عملیات نیروهوایی روسیه قرار گرفته است.

سرتیپ «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه امروز (سه شنبه) در این باره به خبرنگاران اعلام کرد که براساس اطلاعات ثبت شده، شمار زیادی از گروه های وابسته به داعش و عضو مستقیم این گروه تروریستی به علت کمبود تسلیحات و مهمات در حال تدارک گریز از مناطق درگیری های مسلحانه هستند.

وی توضیح داد: عملیات پیوسته شنود و تجسس نشان می دهد که فرماندهان شبه نظامیان در استان های حما و حمص به شدت نگرات کمبود مهمات سلاح های سبک و نارنجک انداز هستند و در تماس با مقرهای فرماندهی اعلام کرده اند اگر این مشکل برطرف نشود مجبور به ترک محل خواهند شد.

گزارش های رسانه های روسی نیز نشان می دهد که بسیاری از تروریست ها نیز با پرواز چنگنده بمب افکن های به صورت گروهی و غیر مسلح پایگاه های خود را ترک می کنندتا هدف عملیات زمینی ارتش سوریه یا نیروهای مردمی قرار نگیرند.

عملیات جنگنده بمب افکن های سوخو بیشتر بر مقرهای فرماندهی، انبار مهمات و سوخت، پایگاه های آموزشی، مراکز ارتباطی و مخابراتی متمرکز بوده و تاکنون حدود 250 هدف بمباران شده است.

همزمان گزارش رسانه های روسی و لبنانی نشان می دهد که تروریست ها در حال فرار از مناطق بمباران شده به سوی مرزهای ترکیه و اردن هستند و بسیاری از مراکز هدف قرار گرفته متروک و خالی از تروریست ها شده است و تاکنون بیش از 5 هزار تروریست از پایگاه های خود گریخته اند و شمار زیادی نیز کشته و زخمی شده اند.

روسیه اعلام کرده که با اتکا به سامانه یکپارچه تجسسی، هوایی، دریایی و ماهواره ای، توانسته فهرست طولانی پایگا های پنهانی تروریست ها بویژه داعش را برای بمباران و انهدام، آشکار سازی کند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.