مدیرکل بازرسی خراسان رضوی از تخریب ۱۰ هزار هکتار از اراضی‌ با کاربری غیرمجاز در این استان خبر داد و گفت: ۳۳۶ هکتار از اراضی تصرف شده خلع و ۱۵ هکتار ملک ساخته‌شده غیرمجاز تخریب شده است.

تخریب بنا و رفع تصرف در زمین های با کاربری غیرمجاز

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان در نشست‌خبری خود با اصحاب رسانه‌ با بیان اینکه این سازمان به تنهایی نمی‌تواند بر 6 هزار مجموعه استانی نظارت داشته باشد، اظهار داشت: این نظارتها گسترده بوده و به طور مثال یکی از موارد پربازدید هم 70 شهرداری استان بوده که 13 منطقه آن در مشهد است و یکی از مسؤولیتهای دستگاه اجرایی بالادستی حرکت در مسیر اسنادبالادستی بوده که یکی از ابزارهای موفقیت در آن مطالعه دقیق این اسناد است.

مدیرکل بازرسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه بحث زمین‌خواری یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری نسبت به تغییر کاربری اراضی تذکر دادند و در همین راستا کارگروهی شکل گرفت و میزان بازرسی‌ها در بحث زمین‌خواری 3 برابر شد که شامل 40 درصد کل بازرسی‌ها می‌شود و در این رابطه نمایندگانی در ادارات منابع طبیعی، محیط زیست، آب، برق، گاز، جهادکشاورزی و دیگر مجموعه‌های مرتبط با این موضوع داریم.

درویشیان گفت: 10‌هزار هکتار از اراضی‌ که کاربری غیرمجاز داشتند، تخریب شد که به طور مثال می‌توان به خلع 336 هکتار از اراضی تصرف شده و تخریب 15 هکتار ملک ساخته‌شده غیرمجاز اشاره کرد.

رئیس منطقه 2 سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر اینکه نظارت‌ها در حوزه مالیات به نسبت سال گذشته بیشتر شده، بیان کرد: امسال در بحث مالی عمده فعالیت در حوزه بانک‌ها در بخش‌های مضامین و معوقات بوده که بانکهای ملی ایران، ملت و سپه در حال اجراست و بانک کشاورزی هم در شرف آغاز بازرسی‌ است.

وی تأکید کرد: در 6 ماهه نخست امسال 1336 مورد پرونده نظارت شده که 802 مورد آن با حضور نمایندگان بوده، 401 مورد تذکر، 37 مورد لغو و تذکر و 332 مورد انعکاس کتبی ایرادات بوده است؛ همچنین در سه مزایده 210 میلیارد تومان از تضییع حقوق دولت جلوگیری شد و در موردی دیگر در حوزه شهرداری نیز این مهم به ارزش 120 میلیارد تومان بود و اگر نظارتها دقیق و بهنگام باشد تأثیرپذیری آن هم بهتر و بیشتر خواهد بود.

مدیرکل بازرسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست امسال هزار شکایت داشتیم، گفت: تعدادی از این شکایات رسیدگی شده و تعدادی دیگر در حال رسیدگی است و برخی گزارشها به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی افزود: یکی از اقداماتی که در کاهش تخلفات مؤثر بوده برگزاری جلسات با دستگاه‌ها و ارسال نامه‌های هشداری به آنها بوده و سال گذشته 46‌مورد گزارش هشداری ارسال شد که از بروز بسیاری از تخلفات قابل پیش‌بینی جلوگیری کرد؛ بخش قابل توجهی از تخلفات به دلیل ناآگاهی و ابهام در قوانین، مقررات و خلع‌های قانونی بوده و موارد عمدی مانند رشوه و اختلاس هم خیلی کم بوده است.

رئیس منطقه 2 سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر اینکه در بحث مؤسسات مالی اگر کسی از عنوان بانک مرکزی سوء استفاده کند، باید مسؤولان این بانک شکایت کنند تا به این موضوع رسیدگی شود، گفت: بانک مرکزی از مؤسسه میزان شکایت کرد و نتیجه هم گرفت، سازمان بازرسی در مجموعه‌های خصوصی مانند مؤسسات مالی به صورت مستقیم نمی‌تواند ورود پیدا کند و تنها از منظرهایی مانند اداره تعاون ورود پیدا می‌کند؛ نظارت از بانک خصوصی مانند بانک دولتی نیست، اما می‌توانیم پیگیری لازم را داشته باشیم.

مدیرکل بازرسی خراسان رضوی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی مسایل و مشکلات پدیده و میزان برعهده این سازمان نیست، خاطرنشان کرد: ستاد تدبیر و ساماندهی شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی مانند این دو مجموعه در استان به ریاست استاندار خراسان رضوی شکل گرفته و اطلاع‌رسانی‌های لازم در این زمینه از سوی استانداری و دادستانی اعلام می‌شود.

وی افزود: در بحث کشف‌رود بازدیدی با حضور مدیران ‌کل مربوط داشتیم که در این زمینه اقداماتی شده اما کافی نیست و باوجود اقدامات خوب صورت گرفته شاهد بروز تخلفاتی هستیم که باید جلوگیری شود.

رئیس منطقه 2‌سازمان بازرسی کل کشور درباره نظارت‌‌های این مجموعه بر دو انتخابات امسال گفت: بخش عمده‌ای از نظارت‌های انتخاباتی برعهده شورای نگهبان است و سازمان بازرسی هم در حوزه‌هایی همچون به‌کارگیری نیرو، اعتبارات و امکانات دولتی در بحث تبلیغ نامزد (چه له و چه علیه) نظارت دارد و طبق قانون با متخلفان برخورد می‌کند.

درویشیان همچنین از پلمب 20 مرکز علمی و آموزشی غیرمجاز در سال گذشته خبر داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.