صالح آباد – ابوالحسن صاحبی: قدس ویژه خراسان - بیش از دو دهه است پروژه شهرستان شدن صالح‌آباد ذهن مردم این خطه محروم و مرزی را به خود معطوف کرده است، ...

خبری از شهرستان شدن « صالح آباد» نیست!

 به همین سبب شماری از مردم و مسؤولان بخش 50 هزار نفری صالح آباد خواستار پیگیری جدی بحث ارتقای این منطقه به شهرستان از سوی استاندار، فرماندار، بخشدار و بویژه نماینده مردم تربت جام هستند.

یک شهروند صالح آبادی در این باره به خبرنگار ما گفت: اواخر اردیبهشت ماه 1391، هیات دولت وقت در یکصدمین سفر استانی خود به خراسان رضوی، با شهرستان شدن صالح آباد موافقت کرد، اما از آن روز تاریخی و رؤیایی، مردم این منطقه دیگر خبری در این باره نشنیدند، به همین سبب روز به روز بر نگرانی و دلواپسی آنها افزوده شد، به طوری که همیشه با روشهای گوناگون اعم از حضوری، تماس تلفنی، پیامکی، مکتوب خطاب به خبرنگار ما خواستار پیگیری جدی آن هستند تا با درج آن در روزنامه به مسؤولان یادآوری شده واین وعده به فراموشی سپرده نشود. 

وی تأکید کرد: از استاندار می‌خواهیم اکنون که سه سال از مصوبه شهرستان شدن صالح آباد می گذرد و تمام تحقیقات و مطالعات لازم صورت گرفته و به عبارتی کار تمام شده و به آخر رسیده است، از رئیس دولت تدبیر و امید بخواهید هرچه سریعتر با معرفی نخستین فرماندار صالح‌آباد، پروژه شهرستان شدن این بخش را کلید بزند.

یک فرهنگی هم گفت: انتظار می رود دولت خدمتگزار بویژه استاندار و نماینده مردم در مجلس هرچه سریعتر نسبت به گرفتن مصوبه هیأت دولت مبنی بر ابلاغ رسمی ارتقای صالح آباد به شهرستان اقدام کنند تا در بروکراسی اداری و گذر زمان و پایان دولت یازدهم، حلاوت و شیرینی ارمغان دولت دهم به کام مردم این دیار تلخ نشود.

وی افزود: نگرانی و دلواپسی مردم از این است که این مسأله نه تنها در دولت گذشته سروسامان نگرفت، بلکه در این دولت هم شاید سامان نگیرد و مسکوت باقی بماند و سرنوشت این مصوبه مهم در دولت آینده نیز قابل پیش بینی نیست و از قوانین و تصمیمات آینده تقسیمات کشوری هم کسی آگاه نیست و حتی بیم آن می رود برای همیشه این پرونده بایگانی شود.

یک آزاده نیز اظــهار داشت: بخـــش صالح آباد با داشتن بخشداری و شهرداری با قدمت 70 و 80 ساله و جمعیتی بیش از 50 هزار نفر سالهاست استحقاق، شایستگی و ظرفیت شهرستان شدن را دارد و باید در مقایسه با برخی شهرستانهای ایجاد شده در سالهای اخیر که به مراتب جمعیت و ظرفیت کمتری داشته اند، سالها پیش این مهم انجام می شد. 

وی خاطرنشان کرد: گرچـه بحث ارتقای صالح آباد به شهرستان سالهاست بنا به دلایلی که هیچ یک از مردم از آن آگاه نیستند به تأخیر و تعویق افتاده است، اما با همه این تعابیر اکنون زمان آن رسیده که پس از گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی، مردم با عزت و ولایتمدار این منطقه دیگر رنج و سختی محرومیت را نکشند، بلکه مانند سایر مناطق برخوردار کشور از دستاوردها و نعمتهای انقلاب بهره‌مند شده و لذت ببرند.

با این حال استاندار خراسان رضوی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما آب پاکی را روی دست مردم منطقه ریخت و گفت: فعلاً از شهرستان شدن صالح آباد خبری نیست! اما از روزی که ما به این بخش سفر کردیم گویا اقدامهای خوبی برای صالح آبادی‌ها اتفاق افتاده و می توان گفت بخش زیادی از قولهایی که داده ایم اجرایی شده است.

علیرضا رشیدیان افزود: واحدهای اقتصادی و سازمانهای گوناگونی از جمله اداره آب، راه، صنــعت، مـعـدن و تجارت و... را به صالح آباد فرستادیم و موضوع بیمارستان نیمه تمام بخش را هم دستور پیگیری داده شده که امید می رود با توسعه و به کارگیری بخشها و پزشکان حاذق که مورد نیاز است، شاهد رفاه و آسایش مردم عزیز در منطقه صالح آباد باشیم. 

وی تأکید کرد: همه تلاش و همت استانداری این است که سطح خدمات رسانی به مردم صالح آباد افزایش یابد و تمام ادارات و نهادهایی که جایشان در این بخش خالی است در اینجا نمایندگی ایجاد و به مردم خدمت رسانی کنند و حتی حاضریم در بخشهای گوناگون از جمله دامداری، کشاورزی، مسکن، ازدواج، اشتغالزایی و پا گرفتن صنایع تبدیلی، سرمایه گذاران را کمک و حمایت کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.