قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "تصمیم ۱۵دقیقه ای مجلس برای ۱۵سال" تا "بازار امیدوار شد"

در جلسه علنی صبح دیروز مجلس در حالی جزئیات طرح برجام به تصویب رسید که اجازه طرح هیچ پیشنهادی به نمایندگان داده نشد.

در همین راستا روزنامه "قدس" با بیان اینکه "مجلس جزئیات طرح برجام را تصویب کرد" در تیتر یک خود نوشت: "فرجام در 20دقیقه!"

روزنامه "حمایت" هم در تیتر یک خود به همین موضوع اشاره دارد: "تصویب جزییات اجرای برجام در 20 دقیقه!"

این روزنامه می نویسد: "پس از تصویب این طرح احمد توکلی نماینده تهران در تذکری شفاهی گفت: هیأت رئیسه برای اداره مجلس طبق آیین‌نامه سوگند یاد کرده است. آقای لاریجانی، جنابعالی در کمتر از  20 دقیقه مهمترین موضوع سیاست خارجی کشور را به سرانجام رساندید. در حالی که همه مسائل مورد نظر شما با رعایت آیین‌نامه قابل حصول بود."

روزنامه "جوان" هم با بیان اینکه "با عبور برجام از مراحل تصویب داخلی اکنون نوبت پاسخگویی دولت به وعده های اقتصادی است" در تیتر یک خود نوشت: "واریز برجام به سبد دولت"

در این روزنامه می خوانیم: "تصویب 20دقیقه ای به لطف دوستان!/ رئیس مجلس: دوستان لطف کردند و کمک کردند این مسئله انجام شود و یک قواره هایی هم وجود دارد که بنا بود رعایت شود"

روزنامه "عصرایرانیان" هم از "سنگ تمام لاریجانی برای دولت روحانی" نوشت و تیتر یکی به این شرح داشت: "مهمترین تعهد سیاسی کشور در 20دقیقه تصویب شد!"

این روزنامه با انتشار عکسی از مجلس و بیان اینکه "زارعی دیروز گریست" از آن به عنوان "اشک هایی که در تاریخ ماندگار شد" یاد کرد.

روزنامه "کیهان" هم در ادبیاتی جالب و با بیان اینکه "کار نمایندگان در سه سوت تمام شد" در تیتر یک خود نوشت: "تصمیم 15دقیقه ای مجلس برای 15سال!"

کیهان نوشت: "در حالی که نمایندگان مجلس حدود 200 پیشنهاد برای اصلاح طرح اجرای برجام داشتند، در اقدامی غیرقانونی بدون بررسی این پیشنهادات، مهم‌ترین پرونده سیاست خارجی کشور در کمتر از 15 دقیقه توسط مجلس بسته شد!"

"وطن امروز" هم در تیتر یک خود نوشت: "یک ربع!"؛ در این روزنامه می خوانیم: "با ممانعت لاریجانی از ارائه پیشنهادهای اصلاحی نمایندگان جزئیات طرح اجرای برجام مهم‌ترین پرونده سیاست‌خارجی کشور در 15 دقیقه تصویب شد."

روزنامه "وطن امروز" همچنین نقدی بر عملکرد علی لاریجانی دارد. در این روزنامه می خوانیم: " یکشنبه سرکاری مجلس حکایت از سه‌شنبه تلخ می‌کرد. به گزارش «وطن امروز»، آنها که روز یکشنبه به امید اصلاح جزئیات طرح «اقدامات متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام» به کلیات آن رای دادند دیروز متوجه شدند سرشان کلاه رفته است. شاید آنها یکشنبه گذشته باید کنایه قابل تامل الیاس نادران درباره رئیس مجلس را خوب درک می‌کردند که گفته بود «شما آقای رئیس را نشناخته‌اید»!

دیروز، روز آقای رئیس بود! و نشان داد مجلس در اختیار اوست! علی لاریجانی همانگونه که دیروز محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت گفت «اثر ماندگار» از خود برای مجلس دهم به یادگار گذاشت، صحنه‌گردان مجلس بود به گونه‌ای که علی‌اکبر صالحی در توصیف رفتار او در سه‌شنبه مجلس گفت: «لاریجانی سنگ‌تمام گذاشت»."

روزنامه "هشمهری" نیز در تیتر خود در این خصوص نوشت: "عبور سریع برجام از بهارستان"؛ روزنامه "سیاست روز" نیز در تیتری مشابه نوشت: "عبور سریع از بهارستان"

***

دولواپسان زمین گیر شدند

در نقطه مقابل؛ روزنامه های حامی سیاست های هسته ای دولت؛ تیترهایی همچون "مجلس کار را تمام کرد" و یا "دلواپسان زمین گیر شدند" داشتند.

روزنامه "قانون" از "فرجام خوش برجام در مجلس" نوشت و تیتر زد: "دولواپسان زمین گیر شدند"

در این روزنامه می خوانیم: "بانيان اصلي شلوغي‌هاي مجلس يعني رسايي و كوچك‌زاد‌‌‌‌‌ه شروع به اغتشاش د‌‌‌‌‌ر بهارستان كرد‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌.كوچك‌زاد‌‌‌‌‌ه كه نيازي به معرفي او نيست از بازيگران اصلي د‌‌‌‌‌يروز بود‌‌‌‌‌.وي د‌‌‌‌‌ر تذكري اد‌‌‌‌‌عاكرد‌‌‌‌‌: بی بی سی، وی او ای و من و تو و د‌‌‌‌‌ست نشاند‌‌‌‌‌گان د‌‌‌‌‌اخلی آنها بد‌‌‌‌‌انند‌‌‌‌‌ چه این د‌‌‌‌‌ویست و چند‌‌‌‌‌ نفری که امروز به این طرح رای د‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌ که ظرف 20‌د‌‌‌‌‌قیقه بود‌‌‌‌‌ چه آنهایی که رأی ند‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌ یک حجت د‌‌‌‌‌اشتند‌‌‌‌‌ . آن د‌‌‌‌‌ویست و چند‌‌‌‌‌ نفر بنا بر نقل‌هایی که شد‌‌‌‌‌ به این باور رسید‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌ که آقایشان این‌گونه می‌خواهد‌‌‌‌‌ اما من هنوز به این نتیجه نرسید‌‌‌‌‌ه‌ام."

روزنامه "آرمان امروز" نیز از "کیش و مات پایداری در 20دقیقه طلایی" نوشت. این روزنامه تیتری به این شرح داشت: "اشک دلواپسان درآمد"؛ روزنامه "ابتکار" هم نوشت: "فرجام برجام اشک دلواپسان را درآورد"

"آفتاب یزد" نیز تیتر زد: "کُمای سیاسی!"؛ در این روزنامه می خوانیم: "روز گذشته مخالفان توافق هسته ای نتوانستند حرف خود را به کرسی بنشانند و جزئیات طرح برجام علیرغم هیاهوی آنان با رای قاطع نمایندگان به تصویب رسید"

روزنامه اقتصادی "جهان صعنت" هم از "رای قاطع مجلس برای اجرای برجام" نوشت. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم:‌"بازار امیدوار شد"

تیتر برخی دیگر از روزنامه ها به این شرح است:

ابرار: "جزئیات برجام در مجلس تصویب شد"

اسرار: "برجام از مجلس عبور کرد"

اطلاعات: "تصویب نهایی برجام"

اعتماد: "جواز برجام با اشک ها و لبخندها"

ایران: "برجام آماده اجرا شد"

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.