قدس آنلاین: رئیس انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران گفت: چالش داروهای گران قیمت و جدید برای درمان بیماری سرطان در سطح کشور باید رفع شود.

چالش داروهای گران قیمت و جدید سرطان در کشور باید رفع شود

به گزارش قدس آنلاین، اردشیر قوام‌زاده صبح امروز  در مراسم افتتاحیه چهاردهمین کنگره انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران و کنگره سالانه پرستاری سرطانکه در هتل همای شماره یک مشهد برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: داروهای درمان سرطان که انواع جدید آن به طور مرتب در بازار تولید می شود، گران قیمت و هزینه بر هستند.
وی افزود: در کشور آمریکا مشکل داروهای گران قیمت و جدید با همکاری حوزه درمان و بیمه ها این مشکل حل شده و قیمت گذاری داروها با توجه به اثربخشی آن انجام شده است.
رئیس انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران به چاره اندیشی در خصوص این موضوع اشاره کرد و گفت: باید با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیمهها و پزشکان متخصص صورت گیرد و قیمت داروهای سرطان با توجه به اثربخشی آن تعیین شود تا از افزایش قیمت دارو شود.
قوام‌زاده گفت: در حال حاضر 270 پزشک مدیکال انکولوژی ( خون وسرطان بالغین) در نقاط مختلف کشور فعالیت دارند، در حالیکه تعداد این متخصصان درابتدای انقلاب یک نفر بود.
وی بیان کرد: فوق تخصص هماتولوژی و انکولوژی اولین رشته پزشکی فوق تخصص راه اندازی شده در سطح کشور بود که در سال 1362 توسط وزارت بهداشت انجام شد.
رئیس انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران در بخشی از سخنانش نسبت به لزوم درمان تیمی در بیماری سرطان تاکید کرد و افزود: در حال حاضر موازی کاری های در درمان بیماری سرطان در طح کشور وجود دارد.
قوام‌زاده خاطرنشان کرد: درمان بیماران سرطان باید با حضور تیمی متشکل از متخصصان انکولوژی و هماتولوژی، رادیولوژی، روانپزشکان و روانشناسان، پاتولوژی و پرتودرمانی انجام شود.

*تعداد دانشجویان تخصصی در رشته‌های انکولوژی و رادیولوژی افزایش یابد.

محمدرضا دارابی دبیرکنگره سراسری انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران، اظهار داشت: سرطان یکی از بیماری‌هایی است که بیمار را به محض اطلاع از آن به لحاظ روحی و روانی تحت تاثیر قرار می‌دهد و باید حمایت‌های لازم بیماران سرطانی  صورت پذیرد.

وی افزود: مراحل تشخیص، درمان و عوارض ناشی از سرطان برای کسانی که در این حوزه فعال هستند، یک مسئولیت خطیر و سنگین به حساب می‌آید.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در این کنگره ارائه تازه‌ترین اطلاعات دقیق، صحیح و روز دنیا پیرامون تشخیص و درمان سرطان، گامی مؤثر در راستای درمان و بهبود این نوع بیماران به حساب می‌آید، گفت: در حال حاضر در سطح کشور کمبود چندانی در بسیاری از رشته‌های تخصصی پزشکی احساس نمی‌شود و شاید نوع توزیع آن‌ها نامناسب باشد، اما در رشته‌های انگولوژی و هماتولوژی (خون و سرطان بالغین) کمبودهایی وجود دارد که باید با تدبیر مسئولان امر برطرف شود.

دارابی تصریح کرد: از مسئولان دانشگاه‌‌های علوم پزشکی درخواست داریم که تعداد دانشجویان تخصصی در رشته‌های انکولوژی و رادیولوژی را افزایش دهند تا هموطنانمان در سطح کشور از حضور این افراد بهره‌مند شوند.

وی تأکید کرد: در چهاردهمین کنگره سراسری انجمن انکولوژی و هماتولوژی ایران و کنگره سالانه پرستای سرطان که از امروز تا جمعه برگزار می‌شود بیش از 900 نفر از پزشکان متخصص رشته‌های مرتبط با بیماری سرطان و همچنین پرستاران این حوزه حاضر هستند.

دبیرکنگره سراسری انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران گفت: این کنگره به منظور ارائه تازه‌ترین دانش پزشکی روز پیرامون تشخیص و درمان سرطان با حضور پزشکان متخصص رشته‌های مرتبط به مدت سه روز برگزار می‌شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.