قدس آنلاین – رها واعظی: به تازگی، با استفاده از تکنولوژی سه بعدی، اتفاق بزرگ و خوبی در علم پزشکی رخ داده است.

جنین و نوزاد سه بعدی خود را پیش از تولد در دست بگیرید!

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، به تازگی دانشمندان موفق به ایجاد مدلی سه بعدی از جنین یا نوزاد، با کمک پرینترهای سه بعدی شده اند.

مدل نوزاد یا جنین، پیش از متولد شدن توسط چاپگر سه بعدی، تنها با یک اسکن سونوگرافی ساده امکان پذیر است.

با کمک این تکنولوژی می توان مشکلات و بیماری های جنین و یا نوزاد را پیش از تولد تشخیص داد و آن ها را برای انجام اعمال جراحی اورژانس و یا اقدام برای درمان های سریع آماده کرد.

براساس مدل سازی سه بعدی جنین و نوزاد پیش از تولد، فرد می تواند نگاه دقیق تری به ویژگی های فرزند خود داشته باشد و بهترین راه مراقبت از وی را پیش از تولد وی انتخاب کند.

اطلاعات به دست آمده از مدل ایجاد شده ی جنین یا نوزاد توسط پرینتر سه بعدی می تواند توده های خطرناک اطراف جنین را شناسایی کند و آن ها را تحت نظر قرار دهد.

ایجاد مدل سه بعدی از جنین یا نوزاد، نه برای مادر و نه برای فرزندش خطرناک نیست و پیش از تولد می تواند نشان دهد که آیا نوزاد طبیعی به دنیا می آید و یا بهتر است توسط عمل جراحی سزارین متولد شود.

نمونه ی سه بعدی از یک نوزاد، برای اولین بار به صورت آزمایشی بر روی نوزادی به نام Conan صورت گرفته است. مادر این نوزاد مگان تامپسون نام دارد و با پرینت سه بعدی مدل نوزاد خود پیش از تولد، از سلامت کامل وی اطمینان حاصل کرده است.

وی ابراز خوشحالی کرده است که با حضور در این آزمایش در آینده یی نه چندان دور توانسته است به جنین ها، نوزادان و مادرانشان، کمک بزرگی کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.