قدس آنلاین – رها واعظی: ناسا در حال آماده سازی تعدادی ماهواره ی کوچک برای ارسال به فضا می باشد.

ماموریت گروهی نانو ماهواره های ناسا در جو زمین

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، ماهواره های جدیدی که ناسا در حال آماده کردن آن ها برای انتقال به فضا می باشد، به منظور اندازه گیری ذرات باردار جو زمین طراحی شده اند.

مهندسان ناسا در واقع به دنبال راهی برای نظارت بر ذرات بارداری هستند که با جو زمین برخورد می کنند، بنابراین تصمیم به ارسال گروهی از این ماهواره های کوچک به جو زمین گرفته اند.

این نانوماهواره های کوچک راهی ارزان برای انجام وظایف تحقیقاتی – علمی – تجاری در فضا می باشد.

اندازه ی این ماهواره ها با ابعاد یک جعبه ی دستمال کاغذی برابر است و وزن آن تنها دو کیلوگرم می باشد.

اتصال به این ماهواره ها و دریافت اطلاعات آن ها تنها با کمک یک گوشی هوشمند ارزان قیمت امکان پذیر می باشد.

این ماهواره ها به هیچ نیروی محرکه یی برای حرکت نیاز ندارند و هنگامی که در مدار زمین قرار بگیرند، از هم جدا می شوند و در مدار به حرکت در می آیند.

هر یک از این ماهواره ها به تنهایی قادر به شمارش ذرات بارداری که با زمین برخورد می کنند می باشند و حتی می توانند ذراتی را که در مدارهای پایین تری برخورد می کنند نیز محاسبه کنند.

این ماهواره های داده های خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند و پس از جامع کردن داده ها، آن ها را به زمین ارسال می کنند.

برای دریافت داده های ماهواره ها نیز، تنها لازم است که با یکی از آن ها تماس برقرار شود تا همان یک ماهواره، تمامی داده های دریافت شده توسط هر هشت ماهواره را انتقال دهد.

این نخستین بار است که ناسا، ماهواره های تحقیقاتی را به صورت گروهی به جو زمین می فرستد.

ناسا همچنین اعلام کرده است که در آینده یی نزدیک از این نانو ماهواره ها برای ماموریت های مختلف علمی در علوم زمین، ستاره شناسی و منظومه شناسی، علوم سیاره یی و فیزیک نجوم استفاده خواهد کرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.