۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
کد خبر: 320853

سفیر سابق عربستان سعودی در ایالات متحده آمریکا و وزیر خارجه کنونی این کشور، پس از روی کار آمدن در چند ماه گذشته، بارها و بارها علیه کشورهای محور مقاومت اسلامی همچون ایران و سوریه و حتی یمن موضع گیری هایی صریح و بعضا توهین آمیز داشته است.

واکنش سخت و خشن ایران به اراجیف جبیر

به گزارش قدس انلاین به نقل ازمیزان، عادل الجبیر فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته اقتصاد و علوم سیاسی دانشگاه تگزاس و سفیر سابق عربستان سعودی در ایالات متحده آمریکا و وزیر خارجه کنونی این کشور، پس از روی کار آمدن در چند ماه گذشته، بارها و بارها علیه کشورهای محور مقاومت اسلامی همچون ایران و سوریه و حتی یمن موضع گیری هایی صریح و بعضا توهین آمیز داشته است.

برخی از اظهار نظرهای الجبیر در خصوص ایران را در یک ماه گذشته با هم مرور می کنیم: " توافق هسته ای ایران فقط یک مشکل را دور می‌کند و سایر چالش‌هایی را که منطقه با آن مواجه است حل نمی‌کند؛ چالشهایی مانند تداوم درگیری اسرائیل و فلسطین، مسئله سوریه، رخدادهای یمن و عراق، تروریسم و مداخلات ایران در امور منطقه که همچنان ادامه دارد؛ امیدوارم ایران سیاست‌های خود را در قبال کشورهای منطقه تغییر دهد و سیاست حسن همجواری و عدم مداخله در کشورها را در پیش بگیرد تا همگی برای ایجاد امنیت و ثبات در منطقه به روابط خوبی دست یابیم ؛ ایران نمی تواند بخشی از راه حل بحران در سوریه باشد ؛ ايران به دنبال بهره برداري سياسي از حادثه منا است "

* ایران اسلامی قدرت برتر نظامی در منطقه است

در این باره اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به خبرنگار میزان گفت: صحبت های اخیر عادل الجبیر که بزرگ شده و پرورش یافته آمریکاست بدون پشتوانه، حساب نشده و ناپخته است، بگونه ای که عکس العمل مجامع مختلف عربستانی نیز به این حرف ها در حد یک نیش‌خند است.

وی با بیان اینکه با توجه به سوابق عادل الجبیر، نباید به اظهارات بی پایه و اساس او توجه کرد، اظهار داشت: متاسفانه وزیر خارجه سعودی از روی غرور و بی تجربگی خود طوری صحبت می کند که انگار از وضعیت منطقه به هیچ وجه مطلع نیست و خبر ندارد که ایران اسلامی قدرت برتر نظامی در منطقه است.

* موشکهای دوربرد و توان نظامی ایران با هیچ یک از کشورهای منطقه قابل قیاس نیست

همچنین رسول سنایی راد معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره اظهارات اخیر وزیر خارجه سعودی به میزان گفت: ار پرخاشگرایانه وزیر خارجه جوان و کم تجربه دولت سعودی، نوعی واکنش جبرانی نسبت به شکست های اخیر این دولت در یمن و همچنین فاجعه منا محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه عربستان سعودی با حمله وحشیانه به یمن و کشتار مردان و زنان و کودکان غیر نظامی، موجب ایجاد نفرت عمومی جهان اسلام نسبت به خود شد عنوان کرد: همانگونه که دیدیم مسئولان و دولتمردان سعودی قصد داشتند تا با خاکسپاری جانباختگان منا در خاک عربستان، به شکلی موذیانه آبی بر آتش زخم ها و غصه های جهان اسلام بیندازند که تدبیر مقام معظم رهبری در خصوص عکس العمل سخت و خشن ایران در مقابل بی احترامی به بدن های مطهر جانباختگان، موجب شد تا دیگر کشورها نیز در مقابل عربستان بایستند و حق قانونی خویش را از آنها مطالبه کنند.

سنایی راد در ادامه با اشاره به توانمندهای نظامی ایران گفت: توان بازدارندگی جمهوری اسلامی مجموعه ای از سخت افزارها و نرم افزارهاست که سلاح های پیشرفته و موشک های دور برد، روحیه جهادی و تجربه هشت سال دفاع مقدس و همچنین نگاه راهبردی و حکیمانه مقام معظم رهبری، آن را در قله ای قرار داده که با هیچ یک از کشورهای منطقه قابل قیاس نیست.

معاون سیاسی سپاه پاسداران در پایان با بیان اینکه در طول پنج شش سال گذشته جبهه تکفیری، غربی، عربی، صهیونیستی و آمریکایی در مقابل ایران ایستاده اند خاطرنشان کرد: امروز مشاهده می کنیم که بعد از گذشت چهار سال از بحران سوریه، آن ها مجبور شده اند تا برای حل این بحران از توان و تجربه ایران کمک بگیرند و ما به هیچ عنوان نباید این موفقیت را دست کم بگیریم.

* کوچکترین تهدیدها را با پاسخ کوبنده، سخت و خشن پاسخ خواهیم داد

محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این باره به خبرنگار میزان گفت: امروز متاسفانه مردم عربستان با یک دولت بی تدبیر و بی تجربه روبرو هستند که اقدامات آنها به طور ناخواسته، امنیت ملی عربستان را با خطر جدی مواجه می کند.

وی در ادامه افزود: اظهار نظرها و موضع گیری های جاه طلبانه و نامعقول مسئولان دولت سعودی و همچنین اقدامات عملی نابخردانه این کشور در یمن و بحرین، فردای نگران کننده ای را برای این کشور رقم خواهد زد.

آصفری همچنین با بیان اینکه رجزخوانی مسئولان عربستانی درباره مقابله با ایران بلوف هایی بیش نیست، اظهار داشت: به لطف الهی و با تلاش تمام فرزندان این مملکت، امروز ایران اسلامی در جایی ایستاده که قواره دولتی مثل دولت سعودی برای مقابله آن بسیار کوچک است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به درماندگی عربستان در یمن با وجود تجهیزات کم و ابتدایی انصارالله، خاطرنشان کرد: به مسئولان دولت سعودی به ویژه شخص وزیر خارجه آن پیشنهاد می کنم که ابتدا از باتلاق خودساخته یمن خودشان را بیرون بکشند، سپس از مقابله با ایران سخن بگویند.

وی در پایان با بیان اینکه شور جوانی و بی تجربگی الجبیر، عامل اظهار نظرهای سخیفانه وی است یادآور شد: ایران اسلامی اکنون در قله ای ایستاده که کوچکترین تهدیدها را با پاسخ کوبنده، سخت و خشن پاسخ خواهد داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    آل سعود با این اراجیف ها می خواهد جنایات هولناک خودشان را مثل گردن زدن ، مثله کردن انسانها ، خوردن گوشت انسانهای مثله شده و هزاران جنایات تروریستی آشکار و پنهان دیگر در کشورهای آمریکایی ، اروپایی بویژه در خاورمیانه مثل سوریه ، یمن ، بحرین و ... حتی در کشور خودشان مثل به شهادت رساندن علما ، حجاج خانه خدا و حمله به مساجد ، معابر ، تجمع ها ، بازار و به کشورها مثل یمن ، بحرین و غیره سرپوش بگذارد حال آنکه این قبیل جنایات بی شمار آل شیطان آنقدر بر جهانیان آشکار است که فقط دادگاه منصف بین الملی می خواهد آنها را بسزای عمل ننگین خود برساند که متاسفانه نیست مگر امام زمان ( عج ) بیاید انشا الله .