قدس آنلاین – رها واعظی: آیا اپل می تواند برای تولید خودروی الکتریکی جدید خود، ماموریتی فوق سری داشته باشد؟

آیا اپل می تواند ساخت خودروی الکتریکی خود را مخفی نگه دارد؟

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، پیشنهادی که برای تولید خودروی الکتریکی از طرف کمپانی Faraday Future به کمپانی اپل مطرح شده است و گزارش آن اخیرا در اینترنت لو رفته است، ظاهرا بیش تر مربوط به یک خودروی گران قیمت می باشد تا این که مربوط به شایعه ی تولید خودروی الکتریکی توسط اپل باشد.

کمپانی Faraday Future که در صحنه ی خودروسازی، رقیبی برای کمپانی تسلا به حساب می آید، در اوایل سال جاری با بحران روبه رو شد. با این وجود در هفته ی گذشته جزییات برخی از برنامه های خود را برای محکم کردن جایگاهش در بازار منتشر کرد. این کمپانی در اطلاعیه ی خود از یک سرمایه گذاری برای پروژه یی استارتاپی با سرمایه ی یک میلیارد دلار در ایالت های کالیفرنیا، جرجیا، لوئیزیانا و نوادا خبر داد.

از انتشار جزییاتی که این شرکت اخیرا منتشر کرده، مشخص شده است که قصد ورود به جنبه های جدیدی از صنعت خودروسازی را دارد و همچنین درصدد تولید یک خودروی الکتریکی با تکنولوژی های روز، امکانات منحصر به فرد و دارای ویژگی رانندگی خودکار است.

معاون مدیرعامل شرکت Faraday Future اعلام کرده است که با افزایش جمعیت در شهرها و گسترش ارتباطات، جامعه بیش از گذشته نیاز به استفاده از فناوری های یاری دهنده دارد و اتومبیل های معمولی دیگر قادر به برطرف کردن نیاز مردم در جامعه نیستند.

وی همچنین افزوده است که کمپانی Faraday Future، خودروهایی تولید خواهد کرد که 100 درصد هوشمند و الکتریک خواهند بود و قادر به برقراری ارتباط با فضای خارج از زمین می باشند.

این شرکت اخیرا در برنامه یی به یک تیم جهانی 400 نفره از کارشناسان خودرو و فناوری اشاره کرده و از برخی افراد کلیدی این تیم از جمله یکی از مدیران سابق تسلا نام برده است.

نیویورک پست نیز اخیرا در گزارشی به شایعه ی همکاری Faraday Future و کمپانی اپل برای ساخت یک خودروی توسعه یافته اشاره کرده است.

در گزارش نیویورک پست همچنین به عوامل مختلفی برای سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری Faraday Future برای تولید خودرو اشاره شده است.

در نیویورک پست همچنین به گزارش های اوایل سال جاری در خصوص جذب کارمندان سابق تسلا توسط اپل اشاره شده و حضور یکی از مدیران سابق تسلا در پروژه ی اخیر Faraday Future را دلیلی محکم برای مربوط بودن این پروژه با اپل دانسته است.

البته هیچ یک از جزییات گزارش های اخیر هنوز تایید نشده است، اما راه اندازی شرکتی توسط Faraday Future برای توسعه ی خودروهای هوشمند و همزمانی آن با شایعات مربوط به اتومبیل خود راننده ی اپل چندان هم به یک دیگر بی ربط نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.