۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶
کد خبر: 320959

قدس آنلاین – رها واعظی: اپل ایده های جدیدی برای گوشی جدید آیفون در سر دارد.

ایجاد دکمه ی خطر بر روی گوشی های جدید آیفون

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، اپل به تازگی اختراع جدیدی را برای گوشی های آیفون آینده ی خود ثبت کرده است.

اختراع جدید اپل برای زمان هایی کاربرد دارد که کاربر گوشی آیفون در معرض خطر قرار گرفته است.

در واقع اختراع جدید اپل برای گوشی های آیفون، زمانی کاربرد دارد که شما در معرض خطر جیب بری، سرقت از خانه و یا دزدهای ماشین باشید.

عملکرد اختراع جدید اپل به این صورت است که کاربر پس از فعال کردن گوشی به کمک سنسور اثر انگشت می تواند گوشی را وارد حالت خطر کند و با فشردن دکمه ی احتیاط، برای درخواست کمک با افراد مختلف تماس برقرار کند.

در حال حاضر سنسور اثر انگشت گوشی های اپل قابلیت باز کردن قفل گوشی ها را دارند، اما با اختراع جدید اپل احتمالا در گوشی های آینده شاهد کارآیی های دیگر سنسور اثر انگشت از جمله اعلام خطر، گرفتن عکس، ضبط صدا و همچنین ارسال پیام های اضطراری خواهیم بود. البته چگونگی این تکنولوژی با یک کلید سنسور دار هنوز یک راز است.

اختراع جدید اپل که جزییات آن هنوز به طور کامل فاش نشده است، حتی در زمانی که سارقین قصد دزدین گوشی را داشته باشند، به داد کاربر خواهد رسید و او را نجات خواهد داد. ظاهرا این اقدام با ایجاد اثر انگشت مخفی توسط کاربر ممکن می شود.

این اختراع همچنین امکان ورود به قسمت های مختلف گوشی را توسط سنسور اثر انگشت، با برنامه ریزی شخصی کاربر ایجاد می کند. به عنوان مثال کاربر می تواند تعیین کند که اگر گوشی را با انگشت کوچک دست چپ خود باز کرد، وارد قسمت ارسال پیام شود.

این ثبت اختراع هنوز در مرحله ی طرح اولیه بوده و اجرایی نشده است، البته ممکن است که حتی برای گوشی آینده ی اپل نیز قابل استفاده نباشد، اما پایه ی تکنولوژی آن ایجاد شده و در دست توسعه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.