قدس:دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بابیان اینکه پرونده پدیده شاندیز تبعات اجتماعی زیادی دارد، گفت: بر اساس دستور داده شده مقرر شد که شورای امنیت ملی در این پرونده ورود پیدا و موضوع را دنبال کند.

آخرین وضعیت پرونده «پدیده شاندیز»

کاظم پالیزدار روز گذشته  در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در سازمان امور اراضی  با  اعلام این خبر اظهار کرد: رویکرد ما در دوره جدید ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تفویض اختیار کارگروه ها به دستگاه است و تا به امروز بیشتر این کارگروه ها تفویض شده است.

به گزارش تسنیم، وی درباره تخلفات صورت گرفته در پرونده پدیده شاندیز، تصریح کرد:در خصوص پرونده پدیده شاندیز با توجه به دستوری که داده شده، شورای امنیت ملی ورود پیدا کرده است و موضوع را دنبال می‌کند.

وی افزود: باتوجه  تبعات اجتماعی که دارد و اینکه پول تعداد زیادی از مردم در این پروژه است، پرونده در حال پیگیری و دستورعمل هایی در این خصوص مشخص شده است.

آخرین وضعیت حسابرسی و کف قیمت سهام پدیده

خبر دیگری حاکی است عضو هیأت ‌رئیسه مجلس اعلام کرد که با صدور چهاردهمین مجوز، دیگر هیچ اختلافی بین شرکت پدیده با دستگاه‌های دولتی باقی نخواهد ماند.

محمد دهقان، نماینده مردم طرقبه در مجلس شورای اسلامی به فارس گفت: طبق گزارشی که مسؤولان مربوط داده‌اند، مسایل پدیده با 13 دستگاه از 14 دستگاه دولتی حل شده و مجوز مربوط به یک دستگاه دیگر هم در این هفته صادر خواهد شد.

وی افزود: مهم‌ترین موضوعی که الان مطرح است، بحث طلب سهامداران و مطالبه طلبشان است که در این زمینه هم بحث‌های مفصلی صورت گرفته است.

عضو هیأت ‌رئیسه مجلس تصریح کرد: یکی از راه‌هایی که در گذشته پیگیری شده بود، این بود که شرکت پدیده وارد بورس شود و راه دیگر جذب سرمایه گذار است که در هر دوی این موارد مستلزم حسابرسی دقیق حسابرسان دولتی است که خوشبختانه این حسابرسان هم کارشان را با جدیت شروع کرده‌اند و حداکثر تا یک ماه دیگر حسابرسی دقیقی از شرکت پدیده انجام می‌شود.

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در جلسات گذشته تأکید شده بود، بحث فروش 180 هزار متر از واحدهای تجاری شرکت پدیده است که در این مورد، تأکید نمایندگان این بود که با نظارت استانداری این 180 هزار متر به قیمت مناسب، به قیمتی که هیأت مدیره شرکت پدیده پیشنهاد می‌دهند و مورد تأیید ستاد تدبیر در استانداری قرار می‌گیرد به فروش برسد و خود سهامداران هم در خرید این 180 هزار متر اولویت داشته باشند و تخفیف ویژه‌ای برایشان قایل شوند.

دهقان در ادامه گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که تأکید شد و هیأت مدیره شرکت پدیده هم کاملاً قبول داشتند، این بود که سهام کسانی که در واقع حواله دارند و سهام خودشان را به شرکت فروخته‌اند و سایر سهامداران هم که تا الان سهام خودشان را نفروخته‌اند با همان مبنای قیمت سهام پدیده که حدود همان 12 هزار تومان هست، حق دارند از شرکت پدیده حق و حقوق خود را مطالبه کنند.

وی اظهار داشت: با اخذ تمام مجوزهای دولتی صدور سند تفکیکی برای تمامی واحد‌های تجاری پدیده صورت خواهد گرفت و شرکت پدیده که در گذشته واحدهای تجاریش فاقد سند و مجوز بود با کمکی که مسؤولان مربوط انجام دادند تمام واحدهای تجاری پدیده و همه بناهای مربوط دارای سند خواهد شد و این موضوع زمینه مشارکت سرمایه‌گذاران و دریافت تسهیلات بانکی را برای شرکت پدیده فراهم می‌کند که با سندهایی که در اختیار دارد و وثایقی که می‌تواند بگذارد بتواند به کار خودش ادامه دهد و این پروژه مهمی که در منطقه در حال انجام است، تکمیل شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    15 0
    {{ بسمه تعالی }} باسلام.طبق گزارش خبرگزاری ها پرونده پدیده شاندیزبه شورای امنیت ملی رفت وجناب آقای کاظم پالیزدارحتما اطلاع دارند که پس ازگذشت ( 11 ) ماه سرگردانی سهامداران جزکه شامل (130000 ) عضوحتی یک نفرموفق به کسب مطالبات خود نشده چون ایشان درمصااحبه خود اشاره کرده اند تعدادی ازسهامداران موفق به اخذ مطلبات خودشان نشدند.درضمن (16 ) بند مصوب شورای عالی امنیت که آقایان دادستان واستاندارمشهد پس ازماه هاانتظارسهامداران درمصاحبه های فراوان نسبت به اخذ وتائید آنها اشاره کردند واقعیت نداشت .؟ درضمن بنظر میرسد سهامداران نگون بخت پدیده گویا به نقطعه اول برگشتند.بقول شعاعر( شهریار ) آمدی جانم بقربانت ولی حالاچرا.؟
  • امیر IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    46 0
    فقط یه چیزی بگم اونم اینکه خدا لعنت کنه اون مسوولایی که دیگه پدر مردم را دراوردن سر قضیه پدیده شاندیز در صورتی که تمام تقصیر ها از مسولان بوده اما بدبختیش را مردم بیگناه کشیدن حواله ی اول و اخرتون به خدا فقط موقع انتخابات بلدن بیفتن به دست و پای مردم خرشون که از پل گذشت گور بابای مردم و دزدی و غارت اموال مردم شروع میشه
  • رامین IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    10 0
    قبلا هم گفتم . اینا منظورشان پول دادن به سپرده گذاران میزان نیست . فقط با این روشها میخوان مردم را به آرامش دعوت کنند . این سیاستیه که سر سهامداران پدیده یکساله در آوردن و امروز و فردا میکنند . هیچ خبر دارید با همین روش دارن کله گنده ها را تسویه میکنند تا براشان دردسر نباشند . ما خرده پاها هم بماند به امید خدا . دولت پولها را خرج کرده و پولی نداره به کسی بده . از سرمایه گذار و این حرفها هم خبری نیست . فقط اینقدر سر میدوانند تا اینکه کم کم اتحاد بین سهامداران پدیده و سپرده گذاران میزان به هم بخورد . خیلی ملت ساده لوح و زودباوری هستیم ./ باز یکی آمد گفت مجوزها همه صادر شده و تا یکماه آینده هم حسابرسی تمام میشه و همه منتظر یکماه آینده میشوند و باز یک ننه قمر دیگه ای میاد این حرفها را میزنه . هر بار هم یک مسئول جدید میاد که مردم باور کنند خبریه . اگر قبول ندارید از اول یه بررسی کنید