دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به صدور مجوز فرودگاه‌‌های مبدأ و مقصد برای پروازهای عتبات در ایام اربعین حسینی، گقت: از روز آینده فروش بلیت پروازهای فوق‌العاده عتبات برای ایام اربعین آغاز می‌شود.

مجوز فرودگاه‌‌‌‌های مبدأ و مقصد برای پرواز‌ عتبات صادر شد/‌ فروش بلیت از فردا/ انتقال روزانه ۶۰۰۰‌زائر اربعین
 
 
  •  

‌مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: با تلاش‌‌های‌ انجمن شرکت‌های هواپیمایی، شرکت فرودگاه‌های کشور و سازمان هواپیمایی کشوری، اغلب شرکت‌های هواپیمایی موفق به اخذ مجوز زمان پرواز از فرودگاه‌های مبدأ و مقصد (نجف و بغداد) برای پروازهای عتبات در ایام اربعین شدند.

وی ادامه داد: در این راستا همان طور که از قبل هم وعده داده شد، فروش بلیت پروازهای فوق‌العاده عتبات برای ایام اربعین حسینی از روز آینده 19 آبان‌ماه برای بازه زمانی پنجم آذر تا 18 آذر آغاز خواهد شد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: البته فروش بلیت پروازهای برنامه‌ای عتبات نیز به صورت مشخص در حال انجام است.

اسعدی سامانی با بیان اینکه ظرفیت ناوگان هوایی کشور برای جابه‌جایی زائران حسینی در ایام پیک نظیر اربعین کم است، توضیح داد: روزانه 20 پرواز برنامه‌ای ‌به عتبات داریم که امکان جابه‌جایی 3000 نفر در روز دارند؛ با احتساب پروازهای فوق‌‌العاده در ایام اربعین نیز روزانه 3000 صندلی افزود می‌شود و ظرفیت جابه‌جایی زائران حسینی به 6000 نفر در روز می‌رسد اما با این جود امکان پاسخگویی به همه تقاضاها نیست و ‌از مردم می‌خواهیم در صورت امکان، از مدل‌های دیگر حمل و نقلی برای سفر به عتبات استفاده کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تاکید بر این‌که سازمان هواپیمایی و ایرلاین‌های داخلی با هدف جلوگیری از سوءاستفاده، دلالی و بازار سیاه اقدام به برنامه‌ریزی برای فروش بلیت با قیمت مصوب کردند، بیان کرد: ایرلاین‌های داخلی از طریق دفاتر خاص اقدام به فروش بلیت پرواز نجف و بغداد می‌کنند.

بنابراین گزارش‌ در راستای ساماندهی فروش بلیت به متقاضیان سفرهای هوایی به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی، سازمان هواپیمایی کشوری با هماهنگی ایرلاین‌ها و انجمن شرکت‌های هواپیمایی، نرخ ثابتی برای بلیت پروازهای مسیر مذکور در بازه زمانی 5 تا 18 آذرماه امسال تعیین کرد.

طبق هماهنگی‌های انجام شده نرخ بلیت عتبات در مسیر تهران-نجف-تهران 950 هزار تومان٬ تهران-بغداد-تهران 850 هزار تومان٬ مشهد-نجف-مشهد یک میلیون و 200 هزار تومان و مشهد-بغداد-مشهد نیز یک میلیون و 100 هزار تومان تعیین شده است؛ بلیت‌های پروازهای عتبات با نرخ‌های مصوب مربوط به بازه زمانی 5 تا 18 آذر خواهد بود.

با هماهنگی شرکت‌های هواپیمایی و انجمن شرکت‌های هواپیمایی فروش بلیت پروازهای عتبات در ایام اربعین فقط از 2 ‌طریق «دفاتر فروش ایرلاین‌ها»، «آژانس‌های دارای مجوز بند الف»‌ و دفاتر اعلام شده از سوی انجمن، خواهد بود؛ نرخ‌های تعیین شده در قالب سقف نرخ‌ها مشخص شده است و مشمول عوارض مربوطه و کمیسیون‌ها نیز است اما شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند با نرخ‌های پایین‌تر نیز بلیت عتبات را برای ایام اربعین به فروش برسانند.

‌از آنجا که احتمال کلاهبرداری و فروش بلیت غیرواقع وجود دارد، سازمان هواپیمایی کشوری از متقاضیان بلیت سفرهای هوایی خواست از خرید بلیت از سایت های اینترنتی متفرقه که به شرکت های هواپیمایی تعلق ندارند جدا خود داری کرده و در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیرقانونی با شماره تلفن‌های 61022355 - 61022015، تلفکس 66048007، پست الکترونیکی shekayat@cao.ir و صندوق پستی 1798-13445 دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان هواپیمایی کشوری تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.