قدس آنلاین – رها واعظی: تیم کوک، مدیرعامل کمپانی اپل اعلام کرد که ممکن است این کمپانی به زودی یک دستگاه پزشکی مخصوص سلامت بسازد.

احتمال ساخت یک دستگاه هوشمند مستقل برای سلامت توسط اپل

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، پس از موفقیت دستگاه های پوشیدنی هوشمند اپل و آیفون به عنوان ابزارهای سنجش سلامت، تیم کوک، مدیر عامل این کمپانی اعلام کرد که احتمالا به زودی دستگاهی اختصاصی برای توسعه ی سلامت کاربران ساخته می شود.

تیم کوک در مصاحبه با دیلی تلگراف اظهار کرد که ساعت هوشمند اپل را به دستگاه های تنظیم کننده ی پزشکی آمریکا اضافه کرده است.

وی افزود: دستگاه جدید قرار نیست دستگاهی باشد که نیاز به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا داشته باشد، بلکه یک سنجش سلامت اختصاصی مشابه ساعت هوشمند اپل است و دلیلی که باعث می شود اپل نوآوری بیش تری نداشته باشد، چرخه ی طولانی کرفتن تاییدیه از سازمان غذا و داروی آمریکا است.

به تازگی اپل به کمک دانشمندان و محققان ساخت برنامه های کاربردی، یک چهارچوب جدید ایجاد کرد که به کمک آن می توان با استفاده از دستگاه های اپل، آزمایش های پزشکی را جمع آوری کرد.

چند هفته قبل، خبر برخی از موفقیت های حاصل شده از این طرح اعلام شد و در یک برنامه نشان داده شد که دستگاه اپل می تواند نشانه های اولیه ی اوتیسم را با نظارت بر پاسخ های یک کودک در فیلمی در حال پخش شده بر روی صفحه نمایش خود، تشخیص دهد. در این برنامه همچنین کاربران با گرفتن عکس می توانستند وجود مولکول های هشدار دهنده را متوجه شوند و علایم اولیه ی برخی بیماری ها را بهتر بفهمند.

این نشانه ها برای یک تکنولوژی در حال توسعه در زمینه ی پزشکی بسیار دلگرم کننده است. بنابراین شاید به زودی شاهد دستگاه های پزشکی پیشرفته ی اپل نیز باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.