قدس آنلاین – رها واعظی: گروهی از محققان رسانه های انسانی در دانشگاه کویین، سیستم پروازی با نام BitDrones ساخته اند که کاربران را قادر به کشف اطلاعات مجازی با استفاده از voxel های (کوچک ترین عنصر مکعبی شکل یک آرایه ی سه بعدی) معلق می کند.

پیکسل های دیجیتالی را به صورت سه بعدی لمس کنید!

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، محققان سیستمی پروازی با نام BitDrones ساخته اند که به کمک آن می توان حرکتی تعاملی برای اشیا ایجاد کرد تا بتوانند در فضا معلق و قادر به تغییر برنامه ریزی خود در مسیر باشند.

BitDrones ابعاد کوچکی دارد و پرواز آن قابل برنامه ریزی است، به گفته ی محققان، این نخستین گام برای ایجاد تعامل بین انسان و اشیای سه بعدی مجازی، به عنوان اشیای فیزیکی واقعی می باشد.

سیستم BitDrones در حال حاضر متشکل از سه نوع هواپیمای بدون سرنشین بسیار کوچک به اندازه ی زنبورهای عسل می باشد. یکی از هواپیماهای بدون سرنشین، PixelDrones با یک LED و یک تابلوی روان کوچک است.

ShapeDrones هواپیمای بدون سرنشین دوم این سیستم است که از قاب پرینتر سه بعدی و یک سرور به عنوان بلوک های ساخته شده برای مدل های سه بعدی، ایجاد شده است. هواپیمای بدون سرنشین سوم نیز DisplayDrones نام دارد که دارای یک صفحه نمایش لمسی با وضوح بالا، دوربین ویدیویی رو به جلو و دکمه ی روشن و خاموش شدن در گوشی های هوشمند آندرویدی می باشد.

همه ی این هواپیمای های بدون سرنشین کوچک دارای تکنولوژی جنبشی – حرکتی به صورت معلق بر روی هوا هستند و کاربر قادر به لمس پیکسل های آن ها می باشد.

این سیستم یک رابط حقیقی می باشد که جایگزین هدست های واقعیت مجازی می شود و در برابر فناوری های جدیدی مانند هولولنز مایکروسافت، Oculus Rift و سایر تکنولوژی های مشابه قرار می گیرد.

این سیستم در واقع شما را قادر به لمس پیکسل ها می کند و برای مشاهده نیازی به هدست واقعیت مجازی نخواهد بود.

در حال حاضر این سیستم از ده ها هواپیمای بدون سرنشین کوچک بین 5 تا 10 سانتی متر تشکیل شده است، اما تیم سازنده در تلاش برای افزایش این سیستم به بیش از هزار هواپیمای بدون سرنشین کوچک با اندازه ای کم تر از یک سانتی متر می باشد.

تیم تحقیقاتی این سیستم امیدوار است که بتواند امکان حرکت سیستم های دیجیتالی را با این فناوری ایجاد کند و اشیای سه بعدی دیجیتال را به صورت واقعی در جهان خلق کند.

این سیستم حتی برای برنامه های کاربردی، مانند حضور در یک نقطه از راه دور، بازرسی مکان های مختلف و ردیابی حرکات بدن قابل استفاده خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.