قدس آنلاین – رها واعظی: هوآوی بالاخره باتری اختراع شده ی خود را برای گوشی های هوشمند به ثبت رساند.

باتری جدید هوآوی با سرعت شارژ ۱۰ برابر بیش تر از گذشته

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، باتری جدید کمپانی هوآوی برای گوشی های هوشمند، دارای امکان شارژ شدن با سرعت 10 برابر بیش تر از باتری های پیشین این کمپانی می باشد.

این باتری جدید را می توان بسیار سریع تر از سایر باتری های گوشی های هوشمند شارژ کرد و زمان کم تری برای کامل شارژ شدن آن نیاز است.

به عنوان مثال، با این اختراع جدید هوآوی، یک باتری 600 میلی آمپر ساعتی برای رسیدن به شارژ 68 درصدی، به دو دقیقه زمان نیاز دارد و یک باتری 3 هزار میلی آمپر ساعتی برای رسیدن به شارژ 48 درصدی به 5 دقیقه زمان نیاز دارد.

این باتری با استفاده از هترو اتم ها و اتصال آن ها به مولکول های گرافیت در آند ایجاد شده است. پس از این اتفاق، باتری به عنوان یک کاتالیزور برای انتقال لیتیوم از طریق پیوند های کربن عمل می کند.

به این ترتیب می توان انرژی برق را بسیار سریع تر و بدون از دست دادن حتی ذره ای از چگالی انرژی و ظرفیت باتری و یا صدمه زدن به عمر باتری، منتقل کرد.

به گفته ی مدیر کمپانی هوآوی، این موفقیت در شارژ سریع باتری ها می تواند انقلاب جدیدی در دستگاه های الکترونیکی ایجاد کند، به خصوص برای گوشی های هوشمند، وایل نقلیه ی الکتریکی، دستگاه های پوشیدنی و شارژ های همراه بسیار مناسب خواهد بود.

هوآوی اعلام کرده است که به زودی همه ی کاربران گوشی های هوشمند می توانند باتری های خود را به طور کامل با سرعتی بیش از پیش شارژ کنند و ظاهرا با این جمله، از هدف خود برای جهانی کردن اختراع جدیدش با کمک برند های مختلف خبر داده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.