قدس آنلاین – رها واعظی: از این پس، با برنامه ی مسیر یاب آفلاین گوگل، بدون نیاز به اینترنت می توان در جاده ها سفر کرد.

پایان عمر مسیریاب های ماهواره یی با مسیریاب آف لاین گوگل

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، گوگل اعلام کرده که برای نخستین بار، نقشه ی مسیریاب آفلاین خود را بر روی آندروید در دسترس قرار داده است. این نقشه ی آفلاین همچنین قرار است به زودی در iOS نیز در دسترس قرار گیرد.

خبر نرم افزار مسیریاب آفلاین گوگل برای نخستین با در کنفرانس ماه می Google I/O شنیده شد.

از ویژگی های این نرم افزار آن است که می توان یک تکه از نقشه را دانلود کرد و با استفاده از ویژگی های موجود در نقشه ی دانلود شده، مسیرها و جهت های مورد نظر را پیدا کرد.

گوگل برای توسعه ی نقشه های آفلاین در سیستم عامل آندروید خود، که سیستم عاملی استاندارد می باشد، فکر های بزرگی دارد. برنامه های گوگل متمرکز بر کشورهای در حال توسعه می باشد.

نقشه های مسیریاب آفلاین گوگل، ابتکار عمل بزرگی از خدمات برای بخش هایی از جهان است که به اینترنت دسترسی ندارند و یا استفاده از فناوری های مورد نیاز به اینترنت، هزینه ی تمام شده ی زیادی برای کاربران دارد.

امروزه، هنوز نزدیک به 60 درصد از جهان به اینترنت دسترسی ندارند. گوگل در پست ویژه یی اعلام کرده است که دسترسی سریع و آسان به اطلاعات، هنوز هم ممکن است برای تعداد زیادی از مردم جهان امکان پذیر نباشد.

نقشه ی مسیریاب آفلاین گوگل این امکان را فرآهم می کند که در زمان دسترسی به اینترنت، نقشه ی محل مورد نظر خود را دانلود کنید و در زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید و یا در مسیرهای غیر قابل دسترس به اینترنت حضور دارید، از آن برای پیدا کردن مسیر درست بهره گیرید.

اگر در نقشه های دانلود شده توسط دستگاه هوشمند شما، به روز رسانی خاصی صورت گیرد، در زمانی که دستگاه خود را آنلاین کنید، گوگل به شما هشدار به روز رسانی خواهد داد.

این برنامه همچنین دارای امکان تنظیم برای استفاده از Wi-Fi به جای داده های تلفن همراه، در دانلود نقشه ها می باشد، تا از ایجاد هزینه های اضافی جلوگیری کند.

گوگل با این برنامه سعی داشته است که جایگاه خود را به عنوان مسیریاب اختصاصی در گوشی های هوشمند محکم کند.

از این نقشه ی مسیریاب می توان به صورت آنلاین نیز استفاده کرد. در نسخه ی آنلاین می توان از ویژگی های بیش تری در نقشه بهره برد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.