قدس آنلاین – رها واعظی: به تازگی یک برنامه ی کامپیوتری جدید توسعه داده شده است که از چگونگی صدا و طرز بیان یک شخص، حالت روحی حقیقی وی را تشخیص می دهد.

عملکرد بهتر نرم افزارها نسبت به انسان، در شناخت احساسات

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، برای اولین بار در جهان نرم افزاری ایجاد و توسعه داده شده است که قادر به تشخیص حالات روحی حقیقی انسان با توجه به طرز گفتار و تن صدای افراد می باشد.

این نرم افزار با همکاری روانشناسان و دانشمندان علوم کامپیوتری در دانشگاه روچستر نیویورک ایجاد شده است و به عنوان نرم افزاری که برای اولین بار طراحی شده، نمره ی خوبی در تست های اولیه کسب کرده است.

عملکرد این نرم افزار در تشخیص حالات روحی حقیقی یک فرد، از عملکرد یک انسان نیز بهتر بوده است.

این نرم افزار با توجه به طرز گفتار، فرکانس صدا، تشخیص زیر و بمی و صافی و خشنی صدا و انرژی موجود در گفتار یک فرد، احساسات وی را آشکار می کند.

این نرم افزار برای تشخیص حالت روحی افراد نیازی به ضبط گفتار ندارد و تنها از خروجی صدای فرد می تواند احساسات وی را شناسایی کند.

این نرم افزار بر روی 700 نمونه صدا از افراد مختلف تست شد و در 72 درصد موارد، احساسات فرد را دقیق و درست تشخیص داد. در این آزمایش، تنها 138 نفر پلت فرم تشخیص احساس را نادرست ارزیابی کردند.

دقت این برنامه در زمانی که یک فرد با اعتماد به نفس بالا سخن می گوید، 85 درصد بیش تر از حالات دیگر است.

تیم تحقیقاتی این نرم افزار قصد دارد، تا آن را برای تعامل بین والدین و کودکان و تشخیص احساسات کودکان و مسائل تاثیر گذار بر احساسات آن ها توسعه دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.