پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین: با بومي سازي الکتروموتور ۸۰۰ کيلو واتي کوره هاي پيش گرم واحد ۵۱ نوردگرم که سازنده اوليه آن شرکت هاي ايتاليايي بودند، علاوه بر کسب دانش فني ساخت اين نوع تجهيز حساس، ۲ ميليارد ريال صرفه جويي اقتصادي حاصل شد.

بومی سازی الکتروموتور ۸۰۰ کیلو واتی کوره های پیش گرم فولادمبارکه

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، غلامعباس کريمي کارشناس خريد قطعات يدکي فولاد مبارکه اين خبر را داد و گفت: پيرو درخواست خريد اين تجهيز که در واحد51 فولاد مبارکه به کار گرفته شده است در راستاي حمايت از توليد داخل و اجراي دستورالعمل هاي اقتصاد مقاومتي از سازندگان داخلي به منظور همکاري و مشارکت در بومي سازي اين الکتروموتور استعلام به عمل آمد که در نهايت مقرر گرديد که از توليدات داخل کشور استفاده شود به همين منظور در پي اعلام آمادگي شرکت جمکو ساخت اين تجهيز به اين شرکت واگذار گرديد.

در همين رابطه ايوب زاده کارشناس تعميرات کوره هاي پيش گرم تصريح کرد: اين الکترو موتور در نهايت در تاريخ پنجم آبان با حضور نمايندگان شرکت جمکو و سامان آبيار در محل خود نصب و پس از انجام تستهاي مربوطه با موفقيت راه اندازي و مورد بهره برداري قرار گرفت.

در ادامه اين گزارش ابراهيم ميرزائيان تکنسين قطعات يدکي واحد51 نيز با اشاره به عملکرد اين الکترو موتور ابراز داشت: تجهيز فوق مربوط به سيستم هوايي احتراق کوره هاي پيشگرم 3 و 4مي باشد و به منظور تأمين هواي مورد نياز جهت ترکيب با گاز طبيعي و احتراق در کوره ها از ونتيلاتورهاي هواي فشرده استفاده گرديده که قواي محرکه هرکدام از اين موتورها با توانkw 800 و تحت ولتاژ kw 6.6 تأمين مي گردد.

وي خاطر نشان کرد: در حال حاضر از نظر بهره برداري اين تجهيز از شرايط برابري با موتورهاي مشابه خارجي برخوردار است و حتي به نوعي شرايط بهتري را براي خط توليد فراهم نموده است.
ابراهيم ميزائيان با اشاره به اين مطلب که جهت نصب الکتروموتور مذکور در مجموع 240 نفرساعت نيرو صرف شده است گفت: تعويض اين تجهيز در توقف برنامه ريزي شده 12ساعته خط توليد انجام گرفت.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.