جریان سازی های اخیر فرانسه علیه مسلمانان مقیم این کشور و توصیه رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به کشورهای اروپایی برای اخراج مهاجران مسلمان، ...

موج جدید اسلام هراسی در غرب

 این  پرسش را مطرح می کند که آیا فصل اجرای سناریوی اخراج مسلمانان از اتحادیه اروپا آغاز شده است؟

سلسله انفجارهای اخیر پاریس که با موجی ازمحکومیت ملت‌های مسلمان بویژه مسلمانان مقیم اروپا مواجه شده، با واکنش‌های احساسی فرانسویان روبه رو شده است. فرانسه به عنوان کشوری که در مقایسه با آمریکا، چسبندگی بیشتری به کشورهای شرقی  داشته و دارد، در 5 سال اخیر متأسفانه مسیر اشتباهی را در باره بحران‌های منطقه خاورمیانه بویژه بحران سوریه  طی کرد. دنباله روی فرانسه از سیاست های آمریکا وهماهنگی این کشور با سیاست‌های تخریبی رژیم عربستان در بحران سوریه، جایگاه فرانسه را به عنوان یک قدرت بزرگ جهانی بشدت متزلزل کرد. فرانسه در طول نزدیک به 5 سالی که از بحران سوریه می‌گذرد، راه را برای انتقال تروریست های مقیم اروپا به سمت سوریه هموار کرد.

این تروریست‌ها که از اتباع فرانسه هستند، در سال‌های اقامت خود در این کشور، به دلیل سیاست‌های تبعیض آمیز دولت های فرانسه همواره خود را تحقیر شده تلقی می‌کنند. این تروریست‌ها پس از سال‌ها عملیات تروریستی  در سوریه وعراق این تلقی را پیدا کرده‌اند که ابزار دست فرانسه، آمریکا وغرب شده‌اند، بنابراین آنان در صدد انتقام گیری از کشورهای اروپایی وحتی آمریکا برآمده‌اند وسلسله انفجارهای پاریس، نخستین ایستگاه این تروریست‌ها تلقی می شود.

این اقدام، هشداری به کشورهای غربی است مبنی بر اینکه تروریسم، دین، ملیت و مذهب مشخصی ندارد. اما متأسفانه کشورهای غربی طی 5 سال اخیر، ادبیات جدیدی را وارد قاموس سیاسی خود کرده‌اند  وآن تروریسم خوب وتروریسم بد است. تروریسمی که در خدمت منافع غرب است، تروریسم خوب و تروریسمی که با منافع و اهداف غرب مغایرت دارد تروریسمی بد  تلقی می‌شود. در روزهای گذشته دو حادثه مشابه به فاصله کمتر از دو روز در حومه بیروت و پاریس رخ داد، اما کشورهای اروپایی در برابر کشتار بیش از 40  تن از مردم حومه بیروت سکوت اختیار کردند. این امر نشان می‌دهد که غرب، نگاه دو گانه‌ای به پدیده تروریسم دارد.

در تجزیه وتحلیل انفجارهای اخیر پاریس دو نظریه متفاوت وجود دارد؛ نخست اینکه فرانسه از این حادثه برای سازماندهی یک ائتلاف غربی علیه دولت بشار اسد استفاده خواهد کرد. فرانسه ممکن است مشابه آمریکا پس از حادثه 11 سپتامبر 2001 عمل کند و همزمان در مقابله با دولت بشار اسد به سرکوب گروهک‌های تروریستی داعش و جبهه النصره بپردازد. اعزام ناو جنگی شارل دوگل به شرق دریای مدیترانه از سوی دولت فرانسوا اولاند این نظریه را تقویت می‌کند. نظریه دیگری که وجود دارد، این است که دولت فرانسه دیدگاه خود را نسبت به بحران سوریه تغییر خواهد داد و بتدریج به سمت دیدگاه ایران، روسیه ودولت بشار اسد نزدیک خواهد شد. سلسله انفجارهای اخیر پاریس همچنانکه انتظار می‌رفت با  موج تهاجم، علیه مسلمانان مقیم فرانسه وسایر کشورهای اروپایی همراه بود و این مقدمه‌ای است برای اخراج مسلمانان از کشورهای اروپایی.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.