شمیرانات-خبرنگارقدس: همزمان با سومین روز از دوره تکریم کتاب، کتابخوانی و کتابدار، بخش نابینایان کتابخانه عمومی شهید باهنر شمیرانات با حضور مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شمیرانات، کتابداران این بخش و مسئولان بهزیستی شهرستان و اداره کل کتابخانه‌های عمومی تهران در طبقه اول کتابخانه عمومی شهید باهنر افتتاح شد

افتتاح بخش نابینایان کتابخانه شهید باهنر شمیرانات


شاهمرادی با اشاره به عضویت 90 نفر از نابینان در مدت زمان کوتاه شروع به کار این بخش، نیاز به منابع اطلاعاتی جدید و تولید محتوا را برای اعضا بسیار مهم دانست و یکی از مهمترین خدمات به نابینایان را تولید کتب گویا دانست.
وی توضیحاتی در خصوص منابع، نحوه ثبت‌نام و خدمت‌دهی این بخش ارائه و به وجود بیش از هشت هزار کتب بریل و گویا درکتابخانه اشاره کرد.
وی افزود وجود دو سیستم کامپیوتری مجهز به تمامی نرم‌افزار و سخت‌افزارهای مورد نیاز نابینایان و همچنین وجود یک دستگاه به‌ دید در سایت نابینایان پاسخگوی بسیاری از نیازهای فعلی اعضا است.
گفتنی است در این مراسم چخماچی کارشناس امور کتابخانه‌ها، از تصمیمات و پیگیری‌های انجام شده جهت تهیه ماشین تحریر بریل،کفپوش ویژه نابینایان و نرده جهت استفاده و تردد اعضا خبر داد.

محمدامامی
 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.