قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "داعش سفید" و "اخطار شدید به موسسات مالی غیرمجاز" تا "فاکتور نفوذ"

سند رسمی بازطراحی نیروگاه آب سنگین اراک که با تأخیر چند روزه، امضای همه طرف‌های «برجام» را به دست آورد، منتشر شد. در این سند نه تنها هیچ اشاره‌ای به ماهیت نیروگاه اراک پس از بازطراحی نشده که هیچ برنامه زماندار معینی برای شروع فرایند باز طراحی، اجرا و پایان آن و هیچ تضمینی برای تأمین نیازهای مهندسی و قطعات مورد نیاز نشده است، و همه اقدام‌های بعدی باید ذیل این سند مبهم انجام شود.

در همین زمینه روزنامه "قدس" در شماره امروز خود گفت و گویی دارد با کارشناسان سیاسی؛ در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "باز طراحی نیروگاه اراک بدون «آب سنگین»"

***

اعتراف دیرهنگام غرب

"یادداشت روز" روزنامه "قدس" به قلم"محمد حسین جعفریان" نوشته شده است. در بخشی از این یادداشت که با تیتر "داعش تمام کننده ماموریت القاعده" می خوانیم: "اکنون حمایت رژیم صهیونیستی از گروه‌های تکفیری در سوریه و عراق، دیگر یک راز به شمار نمی‌رود. حالا و پس از بالا گرفتن عملیات‌های تروریستی در پاریس، یک بار دیگر این رسوایی علنی شده و «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به شهرک نشینان اطمینان داده است خطری آنان را تهدید نمی‌کند. این عبارات در عین روشنگری بسیار تأسفبار است و نشان می‌دهد صهیونیست‌ها از جانیان و جاهلان داعش نه تنها برای مبارزه با اسد و کشتار مردم سوریه که برای مبارزه مستقیم علیه فلسطینیان و حماس نیز بهره می‌برند."

روزنامه "کیهان" از "اعتراف دیرهنگام غرب" نوشته است. این روزنامه در تیتر یک خود به نقل از "نیویورک تایمز" نوشت: "آل سعود همان داعش است که به حاکمیت رسیده"

روزنامه "کیهان" می نویسد: "حادثه پاریس گویا در حال بیدار کردن رسانه‌های آمریکایی است. دوران خواب این رسانه‌ها آنقدر طولانی بوده که شاید بیداری آنها را دیگر کسی باور نکند. عربستان برای دهه‌های متوالی به ظلم و نقض حقوق بشر علیه شهروندان خود ادامه داده است."

روزنامه "کیهان" در ستون "خبرویژه" خود نیز تیتر زده است: "پیرزن فراموش کرده که داعش را خودش زائیده!" در بخشی از این مطلب می خوانیم :" خانم کلینتون که ظاهرا به علت پیری دچار آلزایمر شده است در کتاب خاطرات خود اعتراف کرده است که داعش ساخته آمریکاست و ایشان در نقش وزیر خارجه آمریکا به 112 کشور سفر کرده بود تا آنان را متقاعد کند که بلافاصله بعد از اعلام موجودیت داعش این  گروه را در عراق و سوریه به رسمیت بشناسند."

روزنامه "جوان" هم تیتر یک خود را به این موضوع اختصاص داد و نوشت: "نیویورک تایمز: عربستان داعش سفید است"؛ در این روزنامه می خوانیم: "داعش از مادر «حمله به عراق» و پدر «عربستان سعودی» متولد شده است"

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز نوشته بود: «داعش سیاه، داعش سفید» یکی گلو می‌شکافد، سلاخی می‌کند، دست و پا قطع می‌کند، می‌کشد، میراث مشترک بشریت را از بین می‌برد و از بناهای باستانی، زنان و غیرمسلمانان بیزار است. دیگری ظاهر آراسته‌تری دارد، اما همان کارها را انجام می‌دهد، داعش و عربستان یکی هستند.

***

فاکتور نفوذ

فعالان رسانه‌اي كه اخيراً بازداشت شدند حقوق ثابت ماهيانه از خارج كشور دريافت مي‌كردند. روزنامه "جوان" با بیان این مطلب؛ در تیتر یک خود نوشت: "فاکتور نفوذ"

این روزنامه همچنین می نویسد: " اعضاي شبكه فعالان رسانه‌اي كه اخيراً بازداشت شده‌اند چهار مأموريت را در داخل ايران بر عهده داشته‌اند و براي انجام آن به‌طور مستمر و با رعايت اصول حفاظتي حقوق دريافت مي‌كرده‌اند."

روزنامه "وطن امروز" از "انتشار اسناد انتقال پول از انگلیس به حساب برخی از فعالان رسانه ای شبکه نفوذ در ایران" خبر داده است. در تیتر یک این روزنامه نوشته شده است: "یوروپن"

این روزنامه می نویسد: "خبرگزاری مهر که این سند را منتشر کرده در توضیح این فاکتور نوشته است این مبالغ که به یورو پرداخت شده، از سوی حسین باستانی پرداخت شده است. در واقع واریزکننده پول حسین باستانی، از کادر رهبری شبکه رسانه‌ای جریان اصلاحات و کارمند بی‌بی‌سی فارسی است. باستانی این مبالغ را از طریق صرافی‌ها یا با چند دست دلال، به عوامل شبکه رسانه‌ای نفوذ در ایران می‌رسانده است."

گفتنی است حسین باستانی که اکنون پای ثابت برنامه‌های بی‌بی‌سی فارسی است، عضو حزب منحله مشارکت و یکی از فعالان رسانه‌ای در دوران اصلاحات بود. عمده فعالیت رسانه‌ای او در روزنامه صبح امروز و زیر دست سعید حجاریان صورت گرفته است.

***

اخطار شدید به موسسات مالی غیرمجاز

روزگذشته مدیران عامل 16 بانک‌ کشور میهمان دادستان کل کشور بودند تا با همفکری برخورد با تخلفات بانکی نظیر مطالبات معوق و همچنین مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز در دستگاه قضا سرعت گیرد. در همین رابطه روزنامه "ایران" در تیتر یک خود از "اخطار شدید دادستان به موسسات مالی غیرمجاز" نوشته است.

در این روزنامه به نقل از "رئیسی" می خوانیم: این مؤسسات خسارت زیادی زده و در نظام پولی کشور اخلال ایجاد کرده‌اند"

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.