منابع خبری اعلام کردند ترکیه یک فروند جنگنده روسیه را در داخل خاک سوریه در استان لاذقیه، نزدیک مرزهای ترکیه سرنگون کرد.

سرنگونی جنگنده روسیه ، نشست فوق العاده در ترکیه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما، خبرگزاری رویترز از آنکارا گزارش داد  یک مقام ارتش ترکیه اعلام کرد جت های اف - 16 ترکیه یک جنگنده را پس از نقض حریم هوایی ترکیه و بی توجهی به هشدارها ، نزدیک مرز سوریه هدف قرار دادند.دفتر نخست وزیری ترکیه نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد احمد داود اوغلو با رئیس ستاد مشترک ارتش و وزیر امور خارجه ترکیه درباره تحولات مرز پس از سرنگونی این جنگنده گفتگو کرده است.
در این بیانیه آمده است داود اوغلو همچنین از وزارت امور خارجه ترکیه خواسته است درباره جدیدترین تحولات در مرز سوریه با ناتو ، سازمان ملل متحد و کشورهای مرتبط رایزنی کند.در بیانیه دفتر نخست وزیری ترکیه به اینکه جت ساقط شده در مرز ترکیه - سوریه متعلق به چه کشوری بوده اشاره نشده است.
شبکه تلویزیونی الحدث در خبر فوری گزارش داد: جنگنده های ترکیه یک فروند جنگنده را نزدیک مرزهای سوریه سرنگون کردند.شبکه تلویزیونی الجزیره عربی به نقل از خبرگزاری رویترز اعلام کرد، یک مقام نظامی ترکیه تاکید کرد پیش از سرنگون کردن هواپیمای جنگی در مرز ترکیه و سوریه به وی در خصوص ورود به آسمان ترکیه هشدار داده بودیم.این شبکه در خبر دیگری به نقل از خبرنگار خود گزارش داد جنگنده های اف 16 ترکیه این هواپیمای ناشناس را سرنگون کرده اند. تصاویر تلویزیونی پخش شده از رسانه های ترکیه نشان می دهد دو خلبان جنگنده ساقط شده نزدیک مرز ترکیه - سوریه از هواپیما با چتر نجات بیرون پریده اند.

نشست فوق العاده داود اوغلو با رئیس ستاد ارتش ترکیه
شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی گزارش داد: احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه با حضور وزیر امور خارجه و رئیس ستاد نیروهای مسلح این کشور برای بررسی سرنگون کردن یک جنگنده در مرزهای این کشور با سوریه نشست فوق العاده برگزار کرد.احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه مدعی شد آخرین تحولات مربوط به سرنگون کردن یک فروند جنگنده در مرزهای سوریه را به اطلاع ناتو و سازمان ملل رساند.

پیشروی ارتش سوریه به طرف مرز ترکیه 
منابع خبری ترکیه از پیشروی ارتش سوریه به طرف مرزهای ترکیه خبر می دهند.
تلویزیون ان تی وی ترکیه در خبری اعلام کرد ، ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه در ادامه پیشروی به طرف مرزهای ترکیه، ‌بلندی های دارای اهمیت راهبردی را در نزدیکی روستای رابعه در دو کیلومتری مرز ترکیه تصرف کرد.نیروهای ارتش آزاد سوریه و جبهه النصره از این منطقه عقب نشینی کردند اما درگیری ها در اطراف روستای جمام به شدت ادامه دارد.
نیروی هوایی روسیه در روزهای اخیر 472  منطقه را در سوریه بمباران کرد. مناطق اطراف لاذقیه نیز در میان مناطقی است که هدف این حملات قرار گرفتند. ان تی وی افزود : بر اساس آخرین گزارش ها ارتش سوریه به پیشروی به طرف جسر الغشور در فاصله دو کیلومتری مرز ترکیه ادامه می دهد.جسرالغشور از توابع استان ادلب تحت کنترل جبهه النصره و احرار الشام قرار دارد. در درگیری ها در این منطقه حدود 30 تن از افراد النصره از گروه های نزدیک به القاعده کشته شده اند.
ارتش سوریه اعلام کرد ، هواپیماهای این کشور مناطق تحت کنترل شبه نظامیان مخالف را هدف حمله قرار داده اند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.