رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در خصوص آخرین تعداد حذف شدگان از لیست یارانه بگیران، گفت: تاکنون حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از لیست حذف شده اند.

۲میلیون و ۸۰۰ هزار یارانه‌بگیر از لیست حذف شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، محمدباقر نوبخت در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه برای ترمیم حقوق باید واقع بینانه عمل کنیم، اظهار کرد: طی هفته های آینده در این زمینه بیشتر صحبت خواهیم کرد.
وی ادامه داد: پیش نویس برنامه پنج ساله ششم و بودجه سال 95 تهیه و به دولت تقدیم شده است و دولت نیز آن را به مجلس تقدیم خواهد کرد.
سخنگوی دولت با اشاره به اینکه برای تحقق بخشیدن به اقتصاد کشور در این بسته اقتصادی، دولت از دو ابزار مالی و پولی استفاده کرده است گفت: رقمی که دولت از خزانه باید به اقتصاد ملی تزریق می کرد هفت هزار و 500 میلیارد تومان است و نیمی از آن نیز یعنی حدود سه هزار میلیارد تومان نیز باید تسهیلات پرداخت می شد. با این وجود عمده توجه رسانه ها به بخشی معطوف شد که نصف کار ابزارهای مالی است. 
سخنگوی دولت با تأکید بر اینکه یکی از اهداف دولت فعال کردن کارخانجات مربوط به اجرای طرح های عمرانی در کشور مانند کارخانجات سیمان و میلگرد و غیره بوده است گفت: آخرین رقمی که قبل از زمان طرح تحریک اقتصادی در خصوص پرداخت طرحهای عمرانی اعلام شد هشت هزار و 200 میلیارد تومان بود که بر اساس آخرین گزارش خزانه تا 28 آبان رقم پرداخت دولت برای طرحهای عمرانی و در جهت تحرک اقتصاد کشور در بخش تملک داراییهای سرمایه ای به 18 هزار و 527 میلیارد تومان رسید.
وی افزود: فقط طی 21 آبان تا 28 آبان چهار هزار و 21 میلیارد تومان برای اجرای طرحهای عمرانی تزریق شده است. 
سخنگوی دولت با اشاره به اینکه هزار و 500 میلیارد تومان دیگر نیز بر اساس قانون برای طرحهای عمرانی ناشی از حوادث غیرمترقبه اختصاص یافته است گفت: سه هزار میلیارد تومان نیز از محل اوراق مشارکت و اسناد خزانه به پیمانکاران پرداخت شد و دو هزار و 100 میلیارد تومان نیز از محل طرح ملی مهار آبهای مرزی تخصیص یافت که در مجموع 25 هزار و 100 میلیارد تومان تاکنون برای طرحهای عمرانی پرداخت شده است.
نوبخت افزود: در بخش نقدی یعنی پرداخت 18 هزار و 527 میلیارد تومان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که برای طرحهای عمرانی 17 هزار و 525 میلیارد تومان داده شد 9 درصد رشد داشته ایم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: این در حالیست که اعتبارات جاری نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است و این نشان می دهد که اعتبارات دولت عمدتاً به سمت تأمین مالی طرحهای عمرانی هدایت شده است تا به رشد اقتصادی بینجامد. 
نوبخت افزود: برای اجرای ماده 10 قانون تنظیم نیز 91 درصد رشد اعتبارات و در اجرای ماده 12 ستاد مدیریت بحران نیز 71 درصد رشد اعتبارات داشته ایم. 
وی اضافه کرد: این به معنای آن است که به رغم محدودیت اعتباری و برای اجرای سیاست کوتاه مدت تحرک اقتصادی در کشور با صرفه جویی در هزینه های جاری تمرکز اعتبارات به تأمین مالی طرحهای عمرانی بوده است. 
سخنگوی دولت ضمن عذرخواهی از کارکنان قوه مجریه و کل نظام اداری کشور تأکید کرد: در شرایطی هستیم که نمی توانیم اعتبارات جاری را بیش از حد افزایش دهیم.
نوبخت گفت: خدمات نظام اداری را بسیار مؤثر برای توسعه کشور می دانیم و وظیفه داریم که برای بازنشستگان و شاغلان در اولین فرصت ترمیم در حقوق و پرداختها به صورت واقع بینانه اقدام کنیم. 

2 میلیون و 800 هزار یارانه بگیر حذف شده است
وی با بیان اینکه توزیع درآمد باید بر اساس اولویت ها باشد، اضافه کرد: مجلس اعلام کرد که پارسال که 42 هزار میلیاردتومان بین مردم توزیع شد امسال 39 هزار میلیارد تومان شود که باید 3 هزار میلیارد تومان نیز باید کم می کردیم که وزارت رفاه مسئول حذف یارانه بگیران کرد. 2 میلیون و 700 تا 2میلیون و 800 هزار نفر حذف کردیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ادامه داد: وزارت رفاه در ادامه کار متوجه شد که برخی از افراد حذف شده نباید از لیست یارانه بگیران حذف می شدند.
وی به اشاره به فاکتورهای حذف یارانه بگیران، اضافه کرد: نیاز دو نوع است، یک زمانی است که تشخیص می دهیم چون فرد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است نباید یارانه فرد قطع شود، نوع دوم این است که برخی ها کارمند هستند اما مخارج بالایی دارند به عنوان مثال فرزند دانشجو و اجاره نشین هستند و این عدد و ارقام ها نمی تواند به ما بگوید که فرد نیازمند است یا خیر.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به سفر اخیر خود به اهواز گفت:‌ بزرگترین طرح آبی - خاکی کشور در 550 هزار هکتار از اراضی خوزستان و بخشی از ایلام در مراحل نهایی است. این طرح سال 75 در سفر مقام معظم رهبری به استان خوزستان تصویب شد و در سفر رئیس جمهور به این استان در سال 92 دستور تسریع در اجرای آن داده شد.
وی گفت: در بازدیدی که از این طرح داشتم بیش از 158 هزار هکتار از زمین های دشت خوزستان نوسازی، تجهیز و به کشاورزان منطقه تحویل شده و به همین میزان نیز طرح در حال اجراست.
نوبخت اضافه کرد: هم اکنون 70 شرکت ایرانی با 10 هزار نفر در 550 هزار هکتار زمین های دشت خوزستان و ایلام در حال کار هستند و انتظار می رود تا دو سال آینده این طرح به بهره برداری برسد.
وی گفت: با بهره برداری از این طرح 9 و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی با روش نوین آبیاری تولید خواهد شد و درآمد سالانه آن 2 هزار و 100 میلیارد تومان است و 300 هزار نفر نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این طرح شاغل خواهند شد.
سخنگوی دولت افزود: با تکمیل طرح بزرگ آبی - خاکی دشت خوزستان مردم بزرگ، متدین و شجاع خوزستان به خواست تاریخی خود در زمینه بهبود و ارتقاء کشاورزی دست خواهند یافت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دولت راستگويان IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    1 0
    به بهانه تورم همه داده هاي دولت قبل را حذف كردند تمام يارانه ها را قطع خواهند كرد نامردها
  • ایرانی IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 1
    شما اگر از اختلاس هایتان کم کنید این ملت بیچاره شاید به نوایی برسند