قدس آنلاین: مدیرکل تربیت بدنی سازمان سما کشور گفت: خراسان رضوی در عرصه فعال سازی مدارس تخصصی ورزشی همواره پیشگام بوده به طوری که در حال حاضر سومین مدرسه تخصصی بازی های بومی و محلی سما در کشور را در مشهد افتتاح کرده است.

خراسان رضوی پیشگام در فعال سازی مدارس تخصصی ورزشی

 

به گزارش قدس آنلاین، دکتر وزیری صبح امروز در مراسم افتتاحیه سومین مدرسه تخصصی ورزش سما با عنوان «مدرسه بازی های بومی و محلی» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با تایید این خبر افزود: امروز تربیت بدنی و ورزش از جمله مقوله های مهم و تاثیرگذار جامعه محسوب می شود زیرا برای ارتقای شادابی و سلامت جسم و روح شهروندان نقش پرکاربردی را ایفا می کند.

او علت افزایش  فقر حرکتی و بیماری های ناشی از آن را در میان مردم بویژه نسل کودک و جوان عدم انجام فعالیت های ورزشی دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال های اخیر مسوولان ورزشی بویژه دانشگاه آزاد و سما افتتاح مدارس تخصصی ورزشی را سرلوحه خود قرار داده اند.

مدیرکل تربیت بدنی سازمان سما کشور با اظهار تاسف از کمتر پرداخته شدن به ورزش های تخصصی در کشور بیان کرد: خراسان رضوی رتبه نخست کشور را در ورزش مدارس سما کسب کرده و در زمینه افتتاح مدرسه بازی های بومی و محلی نیز در میان سایر استان ها پیشگام بوده است.

دکتر وزیری تصریح کرد: بازی های بومی و محلی از جمله مهم ترین زیرساخت های فرهنگی در کشور ما محسوب می شوند که خراسان رضوی نیز بواسطه برخورداری از پیشینه غنی و طولانی فرهنگی خود در این عرصه گام های موفقی را برداشته است.

به گفته او تاکنون 51 مدرسه تخصصی ورزشی در کشور راه اندازی شده اند.

لزوم توجه به ورزش های سنتی برای کودکان و نوجوانان خراسان رضوی

در ادامه این مراسم، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با انتقاد شدید از درگیر شدن همه مردم بویژه نسل جوان با فضای مجازی اظهار کرد: باید برنامه ریزی دقیقی برای پر شدن اوقات فراغت دانش آموزان و نسل جوان انجام شود که ورزش به عنوان یکی از مهم ترین عناصر سلامت بدن و روح می تواند وارد اوقات فراغت مردم شود.

دکتر شیخ الاسلامی با اشاره به اینکه ورزش نشاط و شادابی مردم را ارتقا می بخشد تاکید کرد: فعالیت مدارس تخصصی ورزشی می تواند دانش آموزان را در طول 5 سالی که تحصیل می کنند با یک رشته ورزشی به صورت تخصصی بیشتر آشنا کند تا پس از فارغ التحصیلی آنها، کارشناسان ورزشی، مربیان و ورزشکاران باتجربه و تخصصی به جامعه وارد شوند که در سطح ملی و بین المللی نیز نام ایران را مانند همیشه جاودان کنند.

توجه به تفاوت های مدارس تخصصی ورزشی با آموزشگاه های علمی ضروری است

اما معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد و رئیس مرکز آموزشی فرهنگی سما نیز با اشاره به اینکه توجه به تفاوت های مدارس تخصصی ورزشی با آموزشگاه علمی ضروری است تصریح کرد: این مدارس افزون بر اینکه برای دانش آموزان هدف مشترکی را ایجاد می کنند، می توانند یک رشته ورزشی را به شکل حرفه ای دنبال کنند.

محمود مدرسی با تاکید بر اینکه در افق 10 ساله آینده کشور، ورزش قهرمانی ملاک نیست اظهار کرد: وجود یک محیط آکادمیک ورزشی علاوه بر اینکه باعث انتقال هیجان از مدارس به جامعه می شود می تواند در آینده مربیان، کارشناسان و مدیران ورزشی موفق را به کشور تحویل دهد.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.