قدس آنلاین _مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی گفت:اقدامات شایسته ای در بُعد ترویج، توسعه و تثبیت سواد آموزی در سطح استان جای تقدیر دارد.

خراسان رضوی جزو استان های برتر کشور درحوزه سوادآموزی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان با بیان این که خراسان رضوی جزو استان های برتر کشور درحوزه سوادآموزی است؛ اظهار داشت: اقدامات شایسته ای در بُعد ترویج، توسعه و تثبیت سواد آموزی در سطح استان صورت گرفته است که جای تقدیر دارد.
سید کمال الدین حسینی وجود بیش از800 تشکل مردم نهاد فعال در سطح استان را موقعیتی ممتاز برای  اجرای برنامه های سواد آموزی در سطح شهر ها و بخصوص مناطق حاشیه ای عنوان و بر  بهره گیری از این موقعیت تاکید کرد.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی همچنین توجه به موضوع نزدیکی اقوام و مذاهب و تقریب را در برنامه های سواد آموزی ضروری خواند و گفت: تقریب بین اقوام و مذاهب درجذب مخاطب تاثیرگذار است.
حسینی افزود: درآموزش اتباع اگر به فرهنگ و رسوم آنان توجه شود موثر ترخواهد بود و برای سواد آموزان اتباع خارجی جذبه بیشتری خواهد داشت.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی مراکز یادگیری و یاددهی محلی (clc) را ازدیگر موقعیت های ممتاز سوادآموزی خواند و گفت: مراکز یادگیری محلی که 20 سال پیش اتفاق افتاد پدیده ای بسیار مدرن در زمان خود بود و امروزه نیز فعالیت این مراکز با ارائه برنامه های مهارتی و بهداشتی و مراقبت از خانواده می تواند زمینه ی مناسبی برای جذب مخاطبین  و رفع مشکلات خانواده های حاشیه نشین می باشد.
معاون سوادآموزی  آموزش وپرورش خراسان رضوی نیز در این جلسه به روند فعالیت های سواد آموزی اشاره کرد و رویکرد جدید برنامه های سواد آموزی را مخاطب محوری خواند وگفت: تالیف کتب سواد آموزی بر اساس نوع مخاطب و توجه به مشاغل افراد از ویژگی هایی است که در تدوین کتب جدید مورد توجه قرار گرفته است.
 وی افزود: آمار باسوادی اولیای دانش آموزان استان بیش از 99.3 درصد است و به زودی بی سوادی والدین دانش آموزان ریشه کن خواهد شد.
بهشتی سعادت، ایجاد مراکز یادگیری یاد دهی محلی، آموزش با خانواده و تدوین 115عنوان کتاب و طرح کتب مشارکتی با بهزیستی، جهادکشاورزی، بهداشت و درمان، کمیته امدادامام(ره) و زندان ها را بخشی از برنامه های سوادآموزی استان برشمرد. وی گفت: با تلاش های انجام شده و همکاری مسئولان دستگاه های اجرایی در فعالیت های  سواد آموزی  جزو استان های برتر می باشیم و امیدواریم بتوانیم منویات مقام معظم رهبری در بعد ریشه کنی بی سوادی از سطح جامعه را به زودی محقق نماییم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.