قدس آنلاین - استاندار خراسان رضوی گفت:بسیج شجره طیبه ای است که با دم مسیحایی معمار کبیر انقلاب، شکل گرفت و بزرگترین نهضت مردمی تاریخ را رقم زد.

اخلاص، بصیرت، دشمن شناسی و عمل به موقع از شاخص های اصلی بسیجیان است

 

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در این همایش ضمن تبریک هفته بسیج ، اظهار داشت:این انقلاب به دلیل تاسی از نهضت عاشورا، محدود به جغرافیا و زمان خاصی  نمی شود؛ بلکه در طول تاریخ ماندگار خواهد بود.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به نقش بسیج در عرصه های مختلف، گفت: اخلاص، بصیرت، دشمن شناسی و عمل به موقع از شاخص های اصلی بسیجیان است.
رشیدیان ادامه داد: اعتقاد به جامعیت و معنویت نظام اسلامی، التزام عملی به اصل مترقی ولایت فقیه، استکبار ستیزی همراه با شعور و عقلانیت، پرهیز از خود محوری و تاکید بر کار جمعی از دیگر خصایص بسیجیان است.
وی تاکید کرد: پرهیزکاری، احیای امر به معروف و نهی از منکر، رعایت عدالت و انصاف، عفو و بخشش، وفای به عهد، حفظ حقوق بیت المال، دوری از تهمت و افترا واز خودگذشتگی برای انجام تکلیف را می توان از دیگر صفات بارز بسیجیان برشمرد.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر این که بسیج عنصر مهربانی است؛ خاطر نشان کرد: تواضع، احترام به دیگران و تلاش برای ارتقای علم و آگاهی از جمله مواردی است که همواره مورد اهتمام بسیج و بسیجیان می باشد.
رشیدیان تصریح کرد: بسیج همواره با حفظ توان و آمادگی رزمی خود، برای حفظ و حراست از دستاوردهای نظام و انقلاب تلاش می کند و این مهم را در عرصه های مختلف به منصه ظهور رسانده است.
وی بر لزوم نهادینه شده فرهنگ و تفکر بسیجی در جامعه  تاکید کرد و  ادامه داد: توجه به هویت ملی و فرهنگی و پیوند باروحانیت از دیگر خصوصیات بسیج است.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به تذکر رهبری مبنی بر هوشیاری در مقابل نفوذ، اظهار داشت: این به معنای اتهام به خودی نیست بلکه برخورد قاطع با افرادی است که سعی در القای نا امیدی در جامعه، ناکار آمد جلوه دادن نظام و سست کردن ارزش های دینی؛ دارند.
رشیدیان گفت: در سال دولت و ملت، هم دلی و هم زبانی باید با استفاده از تمام ظرفیت ها برای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف تلاش کنیم.
سالاری جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع) نیز گفت: فرهنگ و تفکر بسیجی تافته جدا بافته ای نیست بلکه هر انسان فرهیخته و آزاده ای که  برای تحقق ارزش ها و فضائل انسانی تلاش می کند؛ از این تفکر پیروی می کند.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص شاخص بسیجیان، احساس مسئولیت، بصیرت، اقدام به هنگام و به اندازه از جمله بارزترین آن ها است.
گفتنی است؛ در پایان به 20 نفر از حاضران به قید قرعه جوایزی اهدا شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.