قدس آنلاین_ملیکا درودی: استاد دانشگاه مونت پلیه فرانسه در همایش رویکرد نوین به نوآوری و کارآفرینی در صنعت گردشگری، یکی از مشکلات این صنعت را به فراموشی سپردن معیارهای زیست محیطی عنوان کرد.

معیارهای زیست محیطی در صنعت گردشگری فراموش شده است

به گزارش قدس آنلاین، پروفسور دومنیک پروزه امشب در همایش رویکرد نوین به نوآوری و کارآفرینی در صنعت گردشگری که در هتل سی نور مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ابتدا تنها چند شهر معروف در فرانسه در جذب گردشگر موفق عمل کردند و بسیاری از مناطق مستعد جذب توریست در فرانسه منتظر ایده های نوآورانه بودند.

وی پیرامون ابعاد مختلفت گردشگری در جوامع اروپایی بیان کرد: گردشگری و توسعه پایدار منطقه ای، گردشگری و توسعه محلی،  مدیریت شهری در فعالیت ها توریسم محور، آمایش تجهیزات و امکانات شهری و گردشگری و محیط زیست از مهم ترین ابعاد صنعت گردشگری در جوامع اروپایی هستند.

استاد دانشگاه مونت پولیه فرانسه یکی از ابعاد گمشده صنعت گردشگری را محیط زیست دانست و تصریح کرد: محیط زیست، یکی از ابعاد گمشده در صنعت گردشگری است و باید توجه داشت که رعایت ملاک ها و معیارهای زیست محیطی، بیانگر تعلق و احترام توریست ها به مقصد مسافرت خود است.

پروزه، توسعه پایدار را به عنوان مهم ترین فاکتور صنعت گردشگری ذکر کرد و افزود: توسعه پایدار مهم ترین فاکتور صنعت گردشگری است و که بستگی به پویایی اجتماعی یک کشور دارد و لازم است که به این عامل، به عنوان کلید موفقیت در صنعت مذکور توجه شود.

وی یکی از مهم ترین پیامدهای توسعه پایدار در صنعت گردشگری را ارتقای میراث طبیعی روستاها و شهرهای کوچک دانست و تاکید کرد: توسعه پایدار می تواند سبب ارتقای میراث طبیعی روستاها و شهرهای کوچک و همچنین حفظ میراث معماری شهرهای بزرگ شود.

استاد دانشگاه مونت پولیه فرانسه ادامه داد: ارتقای میراث طبیعی و معماری شهرهای بزرگ و کوچک، رویکردی برد-برد در صنعت گردشگری است که کارکردهای لازم هر منطقه را برای ساکنان محلی و توریست ها فراهم می کند.

 پروزه، ارزش گذاری برای میراث فرهنگی هر منطقه را حائز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: ارزش گذاری برای میراث فرهنگی هر منطقه می تواند استقبال گردشگران از جاذبه های آن مناطق را کیفی سازی کند.

وی در خصوص مشارکت روستاهای فرانسه برای جذب توریسم یادآور شد: از هر ۳ روستا در فرانسه، ۱ روستا در ارتقا بخشی های گردشگری محلی مشارکت کرد و سبب بهبود جذب توریسم در منطقه خود شد.

استاد دانشگاه مونت پولیه فرانسه ادامه داد: بسیاری از کشورهای اروپایی همچون بلژیک، آلمان، مجارستان، کرواسی، اتریش و... از طرح های مشارکت جویانه فرانسه اقتباس کردند و سبب رونق بخشیدن صنعت گردشگری در قاره اروپا شدند.

پروزه در زمینه درآمدهای کسب شده از صنعت گردشگری در فرانسه تصریح کرد: امروزه ۴۰ تا ۶۰ درصد از درآمدهای کسب شده از صنعت گردشگری به جیب مردم فرانسه می رود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.