۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۶
کد خبر: 324579

سفیر روسیه در بیروت در گفت‌وگو با یک رسانه عربی، علت اصلی سرنگونی جنگنده‌ روسی توسط ترکیه را اعلام کرد.

راز سرنگونی جنگنده روسی اعلام شد
به گزارش قدس آنلاین، الکساندر زاسبکین سفیر روسیه در بیروت درباره این سئوال که چرا ترکیه، جنگنده روسی را سرنگون کرد؟ به شبکه المیادین گفت: دلیل آن این است که روسیه، تانکرهای داعش را هدف حمله قرار داد و این اقدام به ترکیه زیان وارد کرد و برخی تجار(دلالان) ترکیه‌ای را عصبانی کرد.

وی تصریح کرد واکنش روسیه به سقوط جنگنده خود، روابط امنیتی و اقتصادی با ترکیه را در بر خواهد گرفت.

سفیر روسیه در لبنان افزود روسیه در سیاست خارجی خود بر شیوه گفت‌وگو تکیه می‌کند ولی این شیوه پس از سرنگونی جنگنده روسی تغییر خواهد کرد.

روز سه شنبه سوم آذر، رسانه‌ها از اقدام ترکیه در سرنگون کردن یک جنگنده روسی خبر دادند. وزرات دفاع روسیه اعلام کرده است که هواپیمای سرنگون شده از نوع سوخو‌ــ24 و متعلق به این کشور بوده است. در بیانیه این وزارت اعلام شده که این هواپیما حریم هوایی ترکیه را نقض نکرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هم تاکید کرد جنگنده‌های ما به هیچ شکلی ترکیه را تهدید نکرده‌اند.این جنگنده زمانی که ساقط شد در فاصله یک‌کیلومتری از مرز ترکیه بود. این جنگنده بر فراز پناهگاه‌های تروریست‌هایی در پرواز بود که از روسیه به سوریه آمده بودند.
 
منبع: تسنیم

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میلاد IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    8 2
    مردم ترکیه چقدر بدبختن که اردوغان تروریست پرور رئیس جمهورشونه.
  • وحید معینی IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 1
    کم دروغ بگید
  • علی IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    من نمی دانم چرا روس ها این روز ها برای ما شیرین شدن چرا واقعت را نمی گویید چرا نمی گویید وقتی روس ها تورکمان های عراق را بمباران کردن باید روس ها منتظر این روز بودند بخدا مسلمان شیعه تورکمان بهتر است از روس خوک صفت است مسلمان عراق با مسلمان سوریه و تورکیه فرقی ندارد .باورد کنید این راه و رسم اطلاع رسانی نیست پس خدارا چه خواهید کرد .