قدس آنلاین _ الهه رضایی_ معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: جشنواره های دانشجویی ثابت کردند دانشگاه های ما کانون علم، دین و فرهنگ هستند.

عده ای در کنار این همه تایید و تحسین دانشگاه فقط تذکر را پررنگ می کنند

 به گزارش قدس آنلاین، سیدضیاء هاشمی شامگاه چهارشنبه درمراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ص)که در هتل خورشید تابان برگزار گردید اظهار کرد: تا کنون 15 هزار دانشجو برای همایش زیارت پیاده در استان خراسان ثبت نام کرده اند و این دانشجویان تجلی عینی دیانت و افتخارند

وی با بیان اینکه متاسفانه عده ای جمعیت عظیم پیرو امام حسین را به باد تهمت های ناروا گذاشته اند افزود: این افراد همچنین از تریبون های دانشگاه دغدغه های شخصی خود را مطرح می کنند و بر نقاط ضعف تمرکز نموده اند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم خاطرنشان کرد: اگر در دانشگاه برنامه ای نامناسب برگزار شود تذکر دادن امری طبیعی است چنانچه ما باید ضعف های خودمان را بپذیریم و آنها را رفع نماییم اما چرا عده ای در کنار این همه تحسین و تایید محیط دانشگاه فقط تذکر را پررنگ می کنند؟

هاشمی تصریح کرد: چشمان عده ای به زشت بینی و کوته بینی عادت کرده است و حتی رسانه ملی را نیز اختصاص به نگرش های خود داده اند و به جای اینکه مشکلات را درک کنند و کمک نمایند به دنبال بهره برداری هستند.

وی خاطرنشان کرد: اردوهای دانشجویی ضابطه دارد و ما باید به دنبال راه حل باشیم و با برنامه ریزی اردوهای مناسب بستر اردوهای سالم را برای دانشجویان فراهم نماییم در حالی که عده ای جو دانشگاه را مخدوش کرده و پنجه بر چهره دانشگاه می کشند.

هاشمی تاکید کرد: اردوی راهیان نور، جلسات بزرگداشت شهدا توسط دانشجویان،شهدای دفاع از حرم و نهضت رضوی از اقدامات و فعالیت هایی است که دیده نمی شوند در عین حال کسانی دردانشگاه نیز تلاش بر تخریب دارند و این عملشان را در جهت دغدغه های ارزشی مطرح می کنند.

وی تصریح کرد: در آستانه اربعین حسینی هستیم و جریان عزیمت زوار حسینی از شرق و غرب جهان به سمت عراق شروع شده است چنانچه تا کنون صد ها هزار نفر اعزام شده و در حدود 2 میلیون نفر نیز در انتظار عزیمت می باشند.

در بخش دیگری از مراسم رئیس اداره فعالیت های دینی و قرآنی وزارت علوم ادامه داد: در سیاست گذاری های وزارت علوم 16 جشنواره پیش بینی شده بود که در این جشنواره نیز 4- هزار دانشجو شرکت نمودند و از این تعداد 300 نفر به عنوان برگزیده در اختتامیه این جشنواره شرکت کردند.

رشید جعفر پور افزود: طبق روال همیشه پس از پایان یک جشنواره استارت جشنواره بعدی زده می شود و ما هم اکنون در حال برنامه ریزی برای جشنواره چهاردهم هستیم.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی در قالب 7 کمیته پیش بینی شده است ادامه داد: نوآوری های امسال در کمیته بین الملل و بانوان است که در جشنواره های قبلی وجود نداشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.