صدای لئو تولستوی همزمان با سالروز درگذشت او منتشر شده است. شنیدن صدای خالق «جنگ و صلح» پس از ۱۰۶ سال، برای بسیاری از ادب‌دوستان هیجان‌انگیز و جالب بوده است.

صدای خالق «جنگ و صلح» پس از ۱۰۶ سال شنیده شد

به گزارش قدس آنلاین، لئو تولستوی، نویسنده و فعال اجتماعی و سیاسی روس و خالق آثار ماندگاری مانند «آناکارنینا» و «جنگ و صلح» سال 1828 میلادی به دنیا آمد و در سن 82 سالگی درگذشت.

وی در 9 سالگی پدر و مادرش را از دست داد و نزد عمه‌اش بزرگ شد و آموزگاران خصوصی فرانسوی به وی درس دادند. تولستوی سال 1851 پس از گذراندن دوران مقدماتی نظام، در جنگ‌های قفقاز شرکت کرد و تجربه‌ای که از زندگی سربازان در آنجا کسب کرد، مبنای نوشتن داستان «کودکی» در سال 1852، «نوجوانی» در سال 1854 و «جوانی» در سال 1857 شد.

با شروع جنگ کریمه در سال 1854 به‌ جبهه سواستوپل منتقل شد و به‌ دلیل ارسال گزارش‌های واقعی از صحنه‌های نبرد در کتاب خود به نام «قصه‌های سواستوپل»، نامش به‌ عنوان نویسنده‌ای چیره‌دست در ادبیات روسیه به ‌ثبت رسید، اما آن چه سبب شهرت وی شد خلق رمان‌های «جنگ و صلح» و «آناکارنینا» بود که جایگاه وی را در بالاترین رده ادبیات داستانی جهان تثبیت کرد.

او همچنان نویسنده‌ای محبوب و مطرح در سطح جهان است. چاپ تمبر یادبود و ضرب سکه طلایی بخشی از فعالیت‌هایی بوده که برای تجلیل از خدمات تولستوی انجام شده است.

صدای او در حالی که بخشی از کتاب «تقویم حکمت» را می‌خواند، منتشر شده است. شنیدن صدای خالق «جنگ و صلح» پس از 106 سال برای بسیاری از ادب‌دوستان جهان هیجان‌انگیز بوده است:

منبع: تسنیم

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.