قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "بازی ترکیه با آتش" و "وضعیت منطقه قرمز شد" تا "جنگ سوم جهانی در یک قدمی"

رئیسان جمهور عراق، بولیوی و نخست وزیر الجزایر با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند. در همین رابطه روزنامه "قدس" با انتشار عکسی در این خصوص؛ در تیتر خود نوشت: "حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار فواد معصوم: اجازه صحبت درباره تجزیه عراق را به آمریکا ندهید"

روزنامه "ایران" نیز در تیتر یک خود می نویسد: "رهبر معظم انقلاب در دیدار سران عراق و الجزایر: مقابله با داعش نیازمند راه حل عملی است"

روزنامه "هشمهری" نیز در تیتر یک خود نوشت: "تهران؛ کانون رایزنی های ضدتروریسم" در این روزنامه می خوانیم: "رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس جمهور عراق: نباید اجازه داد آمریکایی ها جرات صحبت کردن درباره تجزیه عراق را پیدا کنند"

روزنامه "کیهان" در تیتر یک خود می نویسد: "رهبر انقلاب توصیه کردند: کشورهای همسو در جهان اسلام جبهه مقاومت تشکیل دهند"

روزنامه "وطن امروز" نیز از این دیدارها با عنوان "دیدارهای ضدآمریکایی در تهران" یاد کرد.

***

بازی ترکیه با آتش؛ جنگ سوم جهانی در یک قدمی!

اف16های ترکیه، سوخوی 24روسی را در آسمان سوریه مورد هدف قرار دادند. در همین راستا "رجب صفر اف" در گفت و گو با روزنامه "قدس" گفت: "پوتین اقدام ترکیه را تحمل نمی کند"

روزنامه "سیاست روز" در این خصوص تیتر زد: "انتقام گیری ناشیانه"؛ در این روزنامه می خوانیم: "ترکیه که سیاست های خود در منطقه را شکست خورده می بیند؛ جبهه مقاومت روسیه را که در کنار سوریه و عراق به مبارزه با تروریسم می پردازند از عوامل ناکامی خود برای خدمت به آمریکا و عربستان می داند"

روزنامه "هفت صبح" نیز تیتر یکی به این شرح دارد: "جنگ سوم جهانی در یک قدمی!"؛ هفت صبح می نویسد: "حمله ترکیه به جنگنده روسی دو سناریو را پیش روی جهان گذاشته است؛ حادثه 1914 یا بحران موشکی 1962"

کرملین ساقط کردن جنگنده روسی توسط آنکارا بر فراز سوریه را «حادثه ای بسیار خطرناک» خواند. در تیتر یک "وطن امروز" می خوانیم: "بازی ترکیه با آتش"

روزنامه "کائنات" واکنش پوتین به سرنگوی سوخوی روسی را تیتر یک خود کرده است: "همدستان تروریست ها از پشت خنجر زدند"

روزنامه "عصرایرانیان" نیز در تیتر یک خود به نقل از "پوتین" می نویسد: "زدن هواپیمای روسیه عواقب سنگینی برای ترکیه دارد"

روزنامه "شهروند" هم با اعلام خبر کشته شدن هر دو خلبان توسط شبه نظامیان ترکمان؛ تیتری به این شرح دارد: "ترکیه از پشت خنجر زد"

روززنامه "ایران"؛ "زورآزمایی اردوغان و پوتین در آسمان سوریه" را به عنوان تیتر خود انتخاب کرده است.

***

وضعیت منطقه قرمز شد / سایه جنگ بر سر بازارها

روزنامه اقتصادی "دنیای اقتصاد" با بیان اینکه "شلیک ترکیه به جنگنده روسی؛ وضعیت منطقه قرمز شد"؛ در تیتر یک خود نوشت: "سایه جنگ برسر بازارها"

این روزنامه می نویسد: "صبح سه‌شنبه بازارهای سهام ترکیه، روسیه و اروپا با افت روبه‌رو شدند. از سوی دیگر این خبر که به معنای تشدید تنش ها در خاورمیانه نفت خیز بود، بهای نفت را افزایش داد. رشد بهای نفت و افزایش خرید طلا به عنوان سرمایه امن توانست قیمت فلز زرد را تا حدی بالا ببرد‌، اما اونس تحت فشار چشم‌انداز بازار فلزهای گرانبها، با جهش روبه‌رو نشد. دیگر عاملی که به رشد بهای طلا کمک کرد، تضعیف دلار بود. شاخص دلار روز گذشته از اوج 8 ماهه خود پایین آمد، البته قوی ماند."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.