قدس آنلاین- ایلام – محمدرضا محمدمرادی: وزیر اطلاعات گفت: از لحاظ امنیتی، اجرایی، شرائط برای اقامت زائران و نیز امکانات مربوط به تغذیه، پذیرایی، حمل و نقل، مسائل بهداشتی و ...، وضعیت مرز بین المللی مهران نسبت به سال گذشته کاملاً متفاوت و بهتر شده است.

وضعیت امنیت و امکانات مرز بین المللی مهران مطلوب است

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، حجت الاسلام سید محمود علوی در حاشیه بازدید از مرز و پایانه مرزی مهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خداوند را شاکریم که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، این نعمت (امنیت مطلوب) را به جمهوری اسلامی عطاء فرموده است، اظهار داشت: به برکت مجاهدت خاموش سربازان گمنام امام زمان(عج) همدلی و هم افزایی دستگاه های امنیتی، نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و حمایت قوه قضاییه امنیت خوبی در جمهوری اسلامی ایران برقرار است.

وی با اشاره به اینکه امروزه همه کشورهای همسایه به وضعیت ایده آل امنیت ما غبطه می خورند و آرزو می کنند که این گونه امنیتی را داشته باشند، افزود: به لحاظ امنیتی با توجه به حساسیت زمانی و تلاشی که دشمنان اسلام و اهل البیت(ع) برای آسیب رسانی دارند، با نیروهای امنیتی کشور دوست و برادر عراق همکاری های ممکن صورت گرفته است تا احتمالات ضد امنیتی را به صفر برسانیم.

وزیر اطلاعات امکانات و روند ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی (ع) در مرز مهران را مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: از لحاظ امنیتی، اجرایی، شرائط برای اقامت زائران و نیز امکانات مربوط به تغذیه، پذیرایی، حمل و نقل، مسائل بهداشتی و ...، وضعیت مرز بین المللی مهران نسبت به سال گذشته کاملاً متفاوت و بهتر شده است.

حجت الاسلام سید محمود علوی با بیان اینکه سال گذشته به علت کمبود وسیله نقلیه در زمینه جابجایی زوار شاهد تجمع زائران در نقاط مرزی شلمچه، چزابه و مهران بودیم، یادآور شد: خوشبختانه امسال با هماهنگی های خوبی که صورت گرفته، این مشکلات رفع شده است.

گفتنی است مرز بین المللی مهران امن ترین و نزدیکترین مرز زمینی کشور است که در 95 کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام واقع شده و کانون اصلی تردد زوار عتبات عالیات است و سال قبل بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر برای شرکت در آیین عظیم کنگره اربعین از این مرز عبور کردند و پیش بینی می شود که امسال بیش از 2 میلیون نفر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از این مرز عبور کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.