قدس آنلاین: استاندار اصفهان گفت: ميزان ورود گردشگران به اصفهان نسبت به سال ۹۲ سه برابر شده است و ۴ هزار تخت نيز تا پايان سال جاري به ظرفيت تخت هاي هتل هاي اصفهان اضافه خواهد شد

ورود گردشگران به اصفهان نسبت به سال ۹۲ سه برابر شده است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، رسول زرگرپور در ديدار با مشاور وزير كشور در امور زنان و خانواده به بيان ويژگي ها و ظرفيت هاي استان پرداخت و اظهارداشت: اصفهان در كنار مزيت ها و پتانسيل ها با كمبود ها و معضلاتي روبرو است كه بخشي از آن ها ملي است و بايد به صورت ملي به آن ها پرداخته شود.
استاندار اصفهان با اشاره به اينكه اولين منشور وفاق احزاب و تشكل هاي سياسي در اصفهان به امضا رسيد، گفت: خوشبختانه در حال حاضر جو سياسي استان آرام است.

زرگرپور اصفهان را امنيتي ترين استان كشور به لحاظ حساسيت خواند و گفت: اين استان ميدان مين سياست است و احزاب و جناح هاي سياسي در اصفهان با قوت فعاليت مي كنند.
وي با اشاره به ظرفيت هاي اصفهان در بخش هاي علمي و فرهنگي گفت: حوزه ي علميه ي اصفهان حدود هزار سال قدمت دارد و در حال حاضر نيز بيشترين طلبه هاي خواهر در اصفهان مشغول تحصيل هستند.
 
استاندار اصفهان به جايگاه هاي اول و دوم اصفهان در بخش هاي صنعت، كشاورزي، گردشگري، صنايع دستي و ... اشاره كرد و گفت: ميزان ورود گردشگران به اصفهان نسبت به سال ۹۲ سه برابر شده است و ۴ هزار تخت نيز تا پايان سال جاري به ظرفيت تخت هاي هتل هاي اصفهان اضافه خواهد شد و در اين راستا اصفهان ،احياي بوم گردي و خانه هاي سنتي قديمي را براي جذب گردشگران در پيش گرفته است .
وي افزود: اصفهان مركز اتحاد و زندگي مسالمت آميز اديان توحيدي با سابقه ي طولاني است و اجلاس سالانه ي اديان توحيدي هر سال در اصفهان برگزار مي شود و احياي صفاخانه با قدمت تاريخي در دستور كار مي باشد..
زرگرپور به ظرفيت هاي علمي اصفهان اشاره كرد و افزود: شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان با بيش از ۴۰۰ شركت دانش بنيان، محلي براي تبديل علم به ثروت است.
استاندار اصفهان وجود علماي بزرگ ،مراجع تقليد و همراهي امام جمعه اصفهان را در مسائل كلان استان ستود و اين موارد را از ظرفيت هاي بزرگ استان برشمرد.
مدير ارشد استان در ادامه به بيان مشكلات و معضلات استان پرداخت و گفت: در سال ۹۲ اصفهان آلوده ترين شهر كشور بود و كاهش آلودگي هوا از مطالبات اصلي مردم به شمار مي رفت كه با اجراي برنامه ي كاهش آلودگي هوا ۱۰۰ روز از هواي ناسالم به سالم تبديل شد كه بنا بر اذعان رئيس سازمان محيط زيست كشور اين برنامه موفق ترين برنامه ي كاهش آلودگي هوا بوده است.
زرگرپور مسئله ي آب و خشكسالي را از معضلات و مشكلات استان خواند و گفت: طرح ۹ ماده اي احياي حوضه ي آبريز زاينده رود تا حدودي اين مشكلات را كاهش داد كه البته با اجراي تمام بندهاي آن مشكلات تا حدود زيادي برطرف خواهد شد.
وي احياي زاينده رود را از نظر روحي و رواني براي مردم اصفهان بسيار مهم خواند.
استاندار اصفهان به پديده ي گردوغبار اشاره كرد و افزود: ۳۰ درصد از اصفهان كويري است كه باعث وقوع اين پديده شده است و با يك طرح جهادي تلاش كرده ايم كه خاك اين منطقه را تثبيت و از وقوع گرد وغبار جلوگيري نماييم.
نرخ ابتلاي زنان به اعتياد در اصفهان بالاتر از ميانگين كشوري!

زرگرپور در ادامه نرخ ابتلاي زنان به اعتياد در استان اصفهان را بالاتر از ميانگين كشوري خواند و گفت: اين موضوع براي استان شهيدپرور و متدين اصفهان قابل تحمل نيست.
وی با ذكر مصاديقي ،وجود آسيب هاي اجتماعي زير پوست شهر را نگران كننده عنوان نمود و افزود: وجود فرقه هاي عرفاني كاذب و برخي انحرافات عقيدتي در بخشهايي از جامعه موجب دغدغه است و بايد با فعاليت هاي فرهنگي هدفمند به دنبال رفع اين معضلات باشيم.
استاندار اصفهان در پايان گفت: خوشبختانه زنان استان اصفهان در عرصه هاي مختلف حضور اصلي و پررنگ دارند.
مشاور وزير كشور در امور زنان و خانواده نيز در اين ديدار گفت: اعتياد زنان بسيار نگران كننده است چرا كه مي تواند به متلاشي شدن خانواده منجر شود و رفتارهاي اجتماعي ناشي از آن بسيار ناگوار خواهد بود.
وي با بيان اينكه بايد براي دوران پسا تحريم برنامه هاي جامعي تدوين گردد، اظهارداشت: پرداختن به شرايط فرهنگي و جلوگيري از برخي پيامدهاي اجتماعي بالاخص براي زنان بسيار مهم و اساسي است.
مشاور وزير كشور در امور زنان و خانواده با بيان اينكه نقش زنان در توسعه و همچنين پيامدهاي توسعه براي زنان بايد بررسي شود، گفت: بايد الگويي از توانمندي هاي زنان در بخش هاي مختلف اقتصادي، اجتماعي،‌فرهنگي و علمي و تحقيقاتي براي جوانان و همچنين الگويي از عدالت نسبي و كاهش فاصله دسترسي نان و مردان به امكانات مختلف را به دنيا ارائه نمائيم.
فهميه فرهمندپوربا بيان اينكه در سالهاي اخير در سطح كشور درانتصابات مديران مياني از بين بانوان توانمند كوتاهي شده است و به همين دليل براي انتصاب مديران عالي از قشر زنان با مقاومت روبرو هستيم ، اظهار داشت:اميدوارم با برطرف شدن اين نقيصه ، شاهد حضور پررنگ تر بانوان در مسئوليتهاي مختلف و تاثير گذار باشيم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.