قدس آنلاین: رئیس اداره مسافر حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان از آمادگی ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس به صورت رفت و برگشت برای جابجایی زائران اصفهانی ایام اربعین حسینی خبر داد و گفت: امسال درنظر داشتیم کرایه اتوبوس ها برای اربعین را ۷۰ درصد افزایش دهیم ،اما طبق دستور کشور هزینه برگشت اتوبوس در این ایام باید دو برابر افزایش یابد و اصفهان نیز باید تابع مقررات کشور باشد.

افزایش دوبرابری نرخ کرایه اتوبو‌س‌ها در اربعین

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، باقر کیانی در گفت‌و گو با خبرنگار ما با اشاره اینکه از اول تا یازدهم آذر ماه تمام اتوبوس های بین شهری با ظرفیت کامل به مرز مهران رفته و خالی برمی گردند، گفت: از 11 آذر ماه نیز اتوبوس های بین شهری به صورت خالی به مرز مهران رفته و با ظرفیت کامل مسافر از مرز به مقصد اصفهان بازمی گردند.
وی با بیان اینکه امسال از ظرفیت غیر از بخش حمل و نقل استان برای جابجایی زائران کربلا در ایام اربعین استفاده می شود، اظهار داشت: 200 دستگاه اتوبوس از شرکت های صنعتی همچون فولاد مبارکه، ذوب آهن و جوان سیر ایثار تا دهم آذر ماه از اصفهان به سمت مرز مهران می روند همچنین مقرر شده ساعت 6 صبح 11 آذر ماه برای بازگشت مسافران از مرز مهران به اصفهان آماده باشند.
رئیس اداره مسافر حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان افزود: سال گذشته این اداره حدود 1919 سرویس جابجایی زائران اصفهانی کربلا را در ایام اربعین انجام داد.
وی با بیان اینکه بنابر اعلام کشور، 100 درصد ناوگان اتوبوس های بین شهری برای بازگشت زائران باید در نظر گرفته شود، گفت: با این وجود اداره حمل و نقل جاده ای استان اصفهان 30 درصد ناوگان خود معادل 300 دستگاه اتوبوس را برای مسافران غیر مرز مهران در نظر گرفته است.
کیانی درباره کرایه اتوبوس ها در این ایام و مشکلاتی که سال گذشته در این خصوص رخ داد، بیان داشت: اداره حمل و نقل و پایانه های استان امسال درنظر داشت کرایه اتوبوس ها برای اربعین 70 درصد افزایش یابد در حالیکه طبق دستور کشور هزینه برگشت اتوبوس در این ایام باید دو برابر افزایش یابد و اصفهان نیز باید تابع مقررات کشور باشد.
وی افزود: مطابق دستورالعمل کشور، کرایه رفت هر زائر از اصفهان به مرز مهران 52 هزار تومان و کرایه برگشت از مرز مهران به اصفهان 66 هزار تومان تعیین شده است.  
رئیس اداره مسافر حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان اضافه کرد: هزینه رفت هر مسافر اتوبوس VIP از اصفهان به مرز مهران 92 هزار تومان و کرایه برگشت این اتوبوس از مرز مهران به اصفهان 180 هزار تومان خواهد بود.
وی با اشاره به اولویت بازگرداندن زائران از مرزهای جنوبی کشور همچون مهران، شلمچه و چذابه به سایر هم استانی ها توصیه کرد که از سفرهای غیر ضرورری به استان ها ی دیگر در این ایام خودداری کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.