قدس آنلاین: مدیر کمیته امداد شهرستان مبارکه از کمک یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریالی خیران و نیکوکاران مبارکه‌ای طی دو سال گذشته به مرکز نیکوکاری حضرت فاطمه(س) این شهرستان خبر داد.

کمک یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریالی خیران به مرکز نیکوکاری حضرت فاطمه(س)مبارکه

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سعید ابراهیمی در گزارشی از اقدامات مرکز نیکوکاری حضرت فاطمه (س) مسجد جامع شهرستان مبارکه گفت: از ابتدای فعالیت این مرکز تا کنون بالغ بر یک میلیارد و 650 میلیون ریال از محل خیرات، نذورات و کمک­های خیرین شهرستان به این مرکز مساعدت شده  که حدود 650 میلیون ریال آن بصورت نقد و حدود یک میلیارد ریال بصورت کالا بوده که مبلغ 700 میلیون ریال آن بابت کمک به جهیزیه نوعروسان نیازمند هزینه شده است.

وی افزود: 450 میلیون ریال کمک‌های جمع‌آوری شده برای هزینه­های معیشتی مراجعه­کنندگان و 200 میلیون ریال آن هزینه برای اطعام فقرا و نیازمندان،150 میلیون ریال آن هزینه­های درمانی مددجویان و150 میلیون ریال باقی مانده نیز در سایر مواردی همچون مسکن و فرهنگی هزینه شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان مبارکه تصریح کرد: در این مرکز نیکوکاری 300 نیکوکار وامدادیار وتعداد 35 حامی جهت خدمت و کمک­رسانی به نیازمندان همکاری دارند.

وی ادامه داد: تحت پوشش قرار گرفتن حدود 400 خانوار با جمعیت نزدیک به 2 هزار نفر در لوای خدمات مرکز و برخورداری این تعداد مددجویان از سه مرحله اعطاء سبد کالا در ایام ماه مبارک رمضان، ماه محرم الحرام و در آستانه عید نوروز یکی از اقدامات موثر در این حوزه بوده است.

ابراهیمی اضافه کرد: برگزاری جلسات مشاوره با حضور کارشناسان مجرب و ارائه خدمات مشاوره در زمینه­ آسیب‌های اجتماعی، امورمذهبی و امور درمانی به مددجویان و مراجعین مرکزاز دیگر اقدامات این مرکز بوده است.

وی ویزیت و درمان رایگان نیازمندان توسط پزشکان خیر،عقد تفاهم­نامه با مؤسسات خیریه، وکلا ، رؤسای اصناف برای سازماندهی و کمک بهتر به نیازمندان،تأمین مخارج تحصیلی و ارائه خدمات به دانش‌آموزان، دانشجویان وطلاب نیازمند را از دیگر اقدامات موثر انجام شده این مرکز نیکوکاری برشمرد.

مدیر کمیته امداد شهرستان مبارکه با بیان اینکه در این مدت تلاش شده است که در جهت خوداتکایی و توانمندسازی مددجویان و معرفی آنها به برخی مراکز برای دست­یابی به شغل و حرفه صورت گیرد،گفت: تلاش برای احیا و بازسازی خانواده‌های بدسرپرست از طریق جلسات آموزش، مشاوره  و فراهم کردن امکان برخی از سرپرستان معتاد به کمپ ترک اعتیاد صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: تهیه سبد کالای مهر زمینه­ی تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند و تأمین کمک هزینه درمان بیماران توسط خیرین شهرستان از اقدامات بسیار مفید دیگر بوده است.

ابراهیمی همچنین اعزام مددجویان به اردوهای زیارتی ـ  سیاحتی درون­شهری و برون­شهری برای خانواده­ها را اقدام فرهنگی این مجموعه برشمرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.