قدس آنلاین- یزد : دبیر کارگروه ترابری و ایمنی استان یزد گفت: آمار تصادفات استان یزد دو برابر میانگین کشور است و بعد از تهران یزد رتبه دوم را دارا می باشد

استان یزد بعد از تهران  رتبه دوم آمار تصادفات کشور را دارد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، دکترحسن جانفدا در سمینار آموزشی آشنایی با فرهنگ صحیح ترافیک دراردکان اظهارداشت : متاسفانه در شش ماهه اول سال جاری تعداد کشته‌شدگان بر اثر سانحه تصادف در استان، 140 نفر بوده که 83 نفر از آنها متاهل و 57 نفر نیز مجرد بوده‌اند.

وي سرعت زیاد و عدم توجه به تابلوی حداکثر سرعت را از بیشترین عوامل منجر به فوت در محل حادثه خواند و تصریح کرد: متاسفانه در شهرستان اردکان نيز دو مورد فوت در محل تصادفات درون‌شهری، گزارش شده است.

اين مسئول سبقت غیرمجاز را یکی دیگر از 10 عامل موثر در تصادفات جاده‌ای دانست.

وی افزود: در تصادفات درون شهری شش ماهه اول سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل، 13 درصد افزایش را شاهد هستيم و اين در حالي است كه در تصادفات موتور‌سواران نیز متاسفانه افزایش 40 درصدی ديده مي‌شود.

جانفدا با اشاره به كاهش تصادفات عابر پیاده در اين مدت، خاطرنشان ساخت : متاسفانه 75 درصد تصادفات به ضربه مغزی منجر شده و بیشترین اتفاقات نیز مربوط به ساعت 9 تا 12 شب بوده است.

در اين سمينار كه در سالن همایش‌های مرکز بهداشت شهرستان اردکان برگزار شد، کارشناسان مختلفي در خصوص نحوه ایجاد فرهنگ صحیح ترافیک و ارئه آخرین روش‌های روز دنیا در کاهش ترافیک، بحث و تبادل‌نظر كردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.