قدس آنلاین: ... و كسى كه در زيارتش خائف و بيمناك باشد در روزى كه مردم براى حساب پروردگار عالميان به پا مى‏ خيزند...

ثواب زیارت امام حسین (ع) در خوف و هراس!

به گزارش قدس آنلاین، بنابر تصریح روایات معصومان علیهم السلام یکی از بافضیلت ترین مستحبات که تاکید فراوانی بر انجام آن شده است زیارت قبر مطهر و نورانی امام حسین (ع) در کربلای معلی است که برای آن ثواب و برکاتی بی شمار و خارج از تصور ذکر می شود.

در ضمن حديثى طولانى است که  حضرت ابوعبد اللَّه (ع) فرمودند: «اى ابن بكير! خداوند متعال از بقاع و اماكن روى زمين شش بقعه را اختيار فرموده: بيت الحرام، حرم، مقابر انبياء، مقابر اوصياء، مقابر شهداء، و مساجدى كه نام خدا در آنها برده مى‏ شود.»

سپس ایشان فرمودند: «اى ابن بكير! آيا مى ‏دانى اجر كسى كه قبر حضرت ابى عبد اللَّه الحسين عليه السّلام را زيارت كند، چيست؟

هيچ صبح و بامدادى نيست مگر آنكه هاتفى از فرشتگان بالاى قبر آن حضرت (ع) فرياد مى‏ كند: اى خواستاران خير رو كنيد به برگزيده خدا و كوچ كنيد به طرف ارجمندى و بزرگى و بدين ترتيب از ندامت و حسرت در امان باشيد.

اهل مشرق و مغرب نداء اين هاتف را مى‏ شنوند مگر جنّ و انس و در زمين هيچ فرشته ‏اى از فرشتگان حافظ و نگهبان در وقتى كه بندگان خواب هستند باقى نمى‏ ماند مگر آنكه به قبر مطهر روى آورده و هجوم مى‏ كنند تا در آن مكان مقدس حق تعالى را تسبيح نموده و از درگاه جلالش بخواهند تا از آنها راضى گردد و هيچ فرشته‏ اى در هوا باقى نمى‏ ماند كه نداء هاتف را شنيده مگر آنكه در جواب آن حق تعالى را تقديس مى‏ كند و بدين ترتيب اصوات و صداهاى فرشتگان بلند و قوى شده پس اهل و سكنه آسمان دنيا به آنها جواب داده و در نتيجه اصوات و صداى فرشتگان و سكنه آسمان دنيا تشديد يافته به حدى كه طنين آن به اهل و سكنه آسمان هفتم رسيده و بدين ترتيب انبياء عظام صداهاى ايشان را استماع‏ كرده پس رحمت و صلوات بر حضرت امام حسين عليه السّلام فرستاده و زائرين آن حضرت (ع) را دعاء مى ‏كنند.»

جالب آنکه روایات بر زیارت امام حسین (ع) حتی در حالت خوف و نامنی نیز تاکید کرده و برای چنین زیارتی برکاتی افزون تر برشمرده اند.

چنان که امام صادق (ع) فرموده اند: «اى معاويه، به خاطر خوف و هراس زيارت قبر امام حسين عليه السّلام را ترك مكن زيرا كسى كه زيارت آن حضرت (ع) را ترك كند چنان حسرتى ببيند كه تمنّا و آرزو كند قبر آن جناب نزدش باشد، آيا دوست ندارى كه خداوند متعال تو را در زمره كسانى محسوب كند كه رسولش صلّى اللَّه عليه و آله و حضرات على و فاطمه و ائمه عليهم السّلام برايش دعا مى‏ كنند؟

آيا دوست ندارى از كسانى باشى كه گناهان گذشته ‏ات آمرزيده شده و براى گناهان هفتاد سال بعد طلب غفران برايت كنند؟

آيا دوست دارى از كسانى باشى كه از دنيا خارج مى‏ شوند در حالى كه در گناهى قابل مواخذه ندارند؟

آيا دوست دارى فرداى قيامت از كسانى باشى كه رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم با آنها مصافحه مى‏ كند؟»

همچنین، بنابر نقلی حضرت ابوجعفر محمّد بن على عليهماالسلام فرمودند: «هر قدر در زيارتت خوف بيشتر باشد ثواب در آن به مقدار خوف و هراس تو مى‏ باشد و كسى كه در زيارتش خائف و بيمناك باشد در روزى كه مردم براى حساب پروردگار عالميان به پا مى‏ خيزند حقتعالى او را در امان قرار داده و خوف و وحشت او را برطرف مى‏ كند و با آمرزش گناهان برگشته و فرشتگان بر او سلام نموده و نبى اكرم صلّى اللَّه عليه و آله به زيارتش آمده و براى او دعاء مى‏ فرمايند و به واسطه نعمت الهى حالش دگرگون شده و فضلى كه هيچ مكروه و بدى با آن همراه نيست شاملش شده و به دنبال آن رضوان خدا نصيبش مى ‏شود.»

برگرفته از كامل الزيارات

انتهای خبر/                      

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.