قدس آنلاین: جانشین فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در امور اقشار، گفت: رسانه ها در زمینه خطرات نفوذ دشمن هم می توانند روشنگری کنند.

رسانه ها نقش مهمی در هدایت فکری و فرهنگی جامعه دارند

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، سرهنگ «ابوالقاسم چمن» در نشستی با مدیران و اصحاب رسانه استان به مناسبت هقته بسیج با بیان این که بسیج رسانه نیز می تواند همچون کلیدی طلایی برای پیگیری و حل مشکلات باشد، افزود: از رسانه ها انتظار می رود مسئولانه با مسائل مختلف جامعه برخورد کنند.

وی با تأکید بر این که نقش رسانه ها در بصیرت دهی و روشنگری جامعه قابل توصیف نیست، اضافه کرد: خدامحوری، ولایت محوری و عضو لشکر مخلص خدا بودن از خصوصیات بسیجی بودن است.

وی با بیان این که 22 سازمان بسیج در خراسان شمالی فعالیت می کنند، قشربندی، سازماندهی و تخصصی شدن اقشار را از جمله فعالیت های صورت گرفته در این زمینه در استان عنوان کرد.

سرهنگ چمن، وظیفه بسیج رسانه را تبیین تفکر بسیجی و اشاعه فرهنگ هم فکری و هم اندیشی دانست و عنوان کرد: بسیج رسانه استان باید تا پایان دی ماه سال جاری با نیاز سنجی و هم فکری اعضاء، نیازها و کمبودهایش را در زمینه های مختلف فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و... مشخص کند و برای رفع آنها برنامه دهد و نسخه بنویسد، نه اینکه منتظر نسخه دیگران باشد.

 وی با اشاره به اینکه 22 سازمان قشری بسیج در خراسان شمالی فعالیت دارد، گفت: مطبوعات و رسانه ها، قطب نما هستند و با پیشرفت و توسعه آنهاست که دیگر اقشار هم حرکت رو به جلو خواهند داشت.

 مسئول بسیج رسانه خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به اینکه دشمن با تمام  امکانات  پس از موفق نشدن در عرصه های نظامی و اقتصادی در تلاش است تا در عرصه فرهنگی و با استفاده از فضای رسانه ای در اختیار و فضای مجازی به نظام اسلامی ضربه زده و عقاید و باورها را تغییر دهد .،

محسن زاهد احمدی افزود: دشمن پایه مشکلاتش را فرهنگ انقلاب اسلامی می داند و در پی ضربه و نفوذ فرهنگی است، بنابراین رسانه های انقلابی باید در راستای بصیرت افزایی و آگاهی بخشی جامعه تلاش کنند.

وی با اشاره  به نقش رسانه ها در فرهنگ سازی در زمینه اقتصاد مقاومتی و الگوهای مرتبط گفت: طرح صندوق قرض الحسنه اصحاب رسانه، بازدید از طرح های اقتصاد مقاومتی، برگزاری اردوی رسانه ای، برپایی کارگاه آموزشی و فعال کردن انجمن های تخصصی برای رسانه ها از برنامه هایی است که توسط این سازمان در استان پیگیری خواهد شد که البته تاکنون چند اردوی رسانه ای برگزار شده است. در پایان این نشست مدیران و اصحاب رسانه استان به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.