قدس آنلاین: هفته اول کورس پائیزه اسب ترکمن در محل کورس تخته ارکان بجنورد برگزار شد.

هفته اول کورس پائیزه بجنورد با شناخت چابکسواران برتر به پایان رسید

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، علی مبارکی رئیس هیئت سوار کاری خراسان شمالی گفت: این مسابقات با شرکت ۲۶ سر اسب ترکمن در رده ی اسبهای ۱۸ ماهه ۲ ساله و بزرگسال در پنج دور برگزار شد.

در ادامه این مسابقات که با حضور مدیر کل و معاونین ورزش و جوانان استان و رئیس ورزش و جوانان بجنورد و امیر دریادار وفادار فرمانده موشکی راهبردی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی برگزار شد به ترتیب دورهای اول تا پنجم ، اسبهای سردارخان با چابکسواری اسحاق یزدانی ، نورگزل با چابکسواری اسحاق یزدانی ، دایان با چابکسوار رامین قهرمانی ، مکران به نام امیر وفادار و چابکسواری نیاز روحانی و ایران طلا با چابکسواری نورمحمد بهادر در هر دور موفق به کسب مقام اول شدند.
هفته دوم مسابقات در روز جمعه ۶ آذر برگزار خواهد شد.
جوایز ۱۴ میلیون ریالی در هر دور به صورت نقدی به نفرات اول تا سوم این مسابقات اهداء شد

طبق آمارهای موجود در استان خراسان شمالی بیش از سه هزار راس اسب وجود دارد که تنها هزار راس آن اسب اصیل ترکمن است و عمدتا در شهرستان های مرزی راز و جرگلان، بجنورد و مانه و سملقان نگهداری می شود.
استان خراسان شمالی دارای 867 هزار نفر جمعیت دارد که 10 درصد از جمعیت این استان، قوم ترکمن تشکیل می دهد و به نگهداری اسب اصیل ترکمن و انجام مسابقات اسبدوانی می پردازند

انتهای خبر/..

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.