اسناد فاش شده بیانگر آن است که عربستان و قطر با همکاری ترکیه و آمریکا، سامانه های ضد هوایی را در اختیار گروه های تروریستی سوریه قرار داده اند.

هدیه عربستان و قطر به تروریست‌ها + عکس

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایرنا، گروه «سایبر بیرکوت» سازمانی است که توسط فعالان اوکراینی حامی روسیه تشکیل شده و با شیوه « آنونیموس» فعالیت می کند تا رسوایی فساد در کیف و مداخلات غرب در اوکراین و روسیه را فاش نماید.

 
بیرکوت (عقاب طلایی) نام یک یگان نیروهای ویژه در پلیس اوکراین است که نظام کنونی کیف، آن را منحل کرده است.

این گروه با نفوذ به پست الکترونیکی بویتولد کوجیکوفسکی رییس شرکت هلندی تجارت سلاح با نام « LEVEL11» به نامه هایی دست یافته که نشان می دهد این شرکت از طرف سعودی ها و دیگر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس مانند قطر برای خرید سلاح به منظور تحویل به گروه های تروریستی مورد حمایت این کشورها در سوریه و دیگر کشورهای منطقه اقدام می کند.

در آوریل 2015 این شرکت هلندی جهت خرید 256 مسلسل سنگین از نوع ZSU ــ 23 به ارزش 14 و نیم میلیون دلار برای نیروهای دفاع ملی اوکراین اقدام کرده اما بعد مشخص شده که این معامله از جانب یک شرکت سعودی با نام «القایش للتجاره» وابسته به وزارت جنگ سعودی صورت گرفته است و این در حالی است که ارتش سعودی از این گونه سلاح های ساخت اتحاد جماهیر شوروی سابق استفاده نمی کند.

الاخبار تاکید کرد: خرید این مسلسل های سنگین و 500 دوشکا و صدها خمپاره انداز و دهها میلیون گلوله جنگی تنها برای مسلح کردن گروه های تروریستی مورد حمایت آل سعود در سوریه و دیگر کشورها صورت گرفته است.

این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی آمریکا هم سلاح های قدیمی ساخت اتحاد جماهیر شوروی سابق را برای تجهیز گروه های مسلح تروریستی در سراسر جهان خریداری می کنند و روزنامه های آمریکایی بارها به این معامله ها و فسادهای مالی در این زمینه اعتراف کرده اند.

بر اساس محتوای یکی از نامه های کوجیکوفسکی، گروه سایبر بیرکوت در معامله ای بسیار خطیر، یک سامانه جدید موشک های ضد هواپیما همزمان با شروع حملات هوایی روسیه علیه تروریست ها در سوریه خریداری کرده است.

در 30 سپتامبر 2015 واسلی بابیتسکی معاون رییس شرکت level 11 که در قبرس مستقر است نامه ای را از ولادیمیر کوروتس دیپلمات اوکراینی و رایزن امور تجاری و اقتصادی سفارت اوکراین در دوحه پایتخت قطر دریافت می کند که در آن آمده است، درصدد خرید سامانه ضدهوایی بیتشورا است و یانکی ها (آمریکایی ها) با آن موافقت کرده اند و ترک ها و بلغارها هم آگاه هستند.

در این نامه همچنین آمده است که یک هیات رسمی قطری از نمایشگاه نظامی در کیف در اواخر ماه سپتامبر گذشته با هدف آشنایی با این تجهیزات و روند توافق برای خرید این سامانه بازدید کرده است.

الاخبار نوشت: این اسناد تاکید دارد که دوحه با جدیت درصدد است که «یک طرف» را در خاورمیانه به این سامانه موشکی ضد هوایی مجهز کند و این طرف با توجه به آگاهی و همکاری ترکیه و بلغارستان و موافقت آمریکا، در سوریه مستقر است.

در 16 ماه اکتوبر گذشته وزارت خارجه روسیه نسبت به مجهز کردن گروه های مسلح تروریست در سوریه به سامانه ضد هوایی هشدار داده است.

اولیگ سیرومولوتوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در مبارزه با تروریسم تاکید کرد که مسکو اسنادی را در خصوص برخی تلاش های کشورهای همسایه برای مسلح کردن تروریست ها به سامانه هی موشکی ضد هوایی در اختیار دارد و امیدواریم هشدار جدی روسیه را بشنوند.

الاخبار نوشت که مشخص شده است ائتلاف آمریکایی – خلیج فارسی در منطقه علاوه بر تحویل موشک های قابل حمل برشانه، به گروه های مسلح تروریست درصدد مجهز کردن آنها به سامانه های جدید و سنگین ضد هوایی است تا به طور مشخص جنگنده های روس را بتوانند هدف بگیرند و این طرح با هماهنگی ترکیه و آمریکا انجام می شود.
 
هدیه عربستان و قطر به تروریست‌ها + عکس
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.