معاون فرهنگی وزیر علوم در اختتامیه بخش دانشگاهیان سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در مشهد،گفت: حضور گسترده دانشجویان در این جشنواره اثبات کرد دانشگاه های ما کانون علم، دین و فرهنگ اند.

 جشنواره بین المللی امام رضا (ع) فضای دانشگاهها را معنوی کرد
به گزارش قدس آنلاین، بخش دانشگاهیان سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) طی مراسمی با سخنرانی دکتر ضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزیر علوم و با شرکت دانشجویان برگزیده بیش از ۱۶ دانشگاه کشور در آیینی باشکوه در مشهد الرضا(ع) پایان یافت.

معاون وزیر علوم در این مراسم اظهار کرد: از روزی که طرح نهضت رضوی در دانشگاهها مطرح شد، گمان نمی کردیم به این سرعت با استقبال گسترده دانشگاهیان مواجه شویم به طوری که براساس نامه ارسالی به دانشگاه ها برای ثبت نام اولیه دانشجویان برای سفر به مشهد مقدس و زیارت حرم مطهر رضوی، در قالب کاروان زائرن پیاده، تاکنون حدود ۱۵ هزار نفر دانشجو اعلام آمادگی کرده اند درحالی که پیش بینی ما حدود ۲۰۰۰ نفر بود.

هاشمی ادامه داد:  این در حالیست که پسال گذشته هزار و ۲۰۰ نفر از دانشجویان در پیاده روی رضوی شرکت کردند و به رغم اینکه امسال سقف ثبت نام را دو هزار نفر قرار دادیم تاکنون ۱۵ هزار دانشجو ثبت نام کردند که نشان می دهد که دانشجویان ما متدین و تجلی عینی دیانتند.

معاون فرهنگی وزیر علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: من افتخار داشتم در اختتامیه جشنواره شعر رضوی در بیرجند حضور داشته باشم که حقیقتا حضور و استقبال دانشجویان برای من غیر منتظره بود.

وی گفت: ۱۶ جشنواره در قالب جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در دانشگاه های کشور در طول کمتر از یک سال برگزار و در هر جشنواره حدود ۴۰۰ اثر فاخر توسط جوانان دانشجو تولید شد که ۳۰۰ اثر برگزیده در مجموع داشت.

وی اظهار کرد: ۱۵ هزار دانشجو برای شرکت در پیاده روی بزرگ به سمت حرم مطهر امام رضا (ع) اعلام آمادگی کرده اند و وزارتخانه امکان پذیرایی از این جمعیت را ندارد، که امیداواریم دیگران ما را در این زمینه یاری کنند.

معاون وزیر علوم بیان کرد: باید برای اردوهای رضوی برنامه ریزی مناسب صورت گیرد و ایده آل ما این است هر دانشجو حداقل یکبار در طول دوران تحصیل به زیارت امام رضا (ع) مشرف شود.

دکتر جعفر پور رئیس اداره پشتیبانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری که دبیری بخش دانشگاهیان جشنواره  بین المللی امام رضا(ع)، را نیز برعهده دارد در این مراسم گفت: بخش دانشگاهیان سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) برای نخستین بار با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در ۱۶ دانشگاه کشور که زیر نظر این وزارت خانه قرار دارند برگزار شد.

جعفرپور بیان کرد: از بین چهار هزار اثر فرهنگی و هنری که در ۱۶ جشنواره ملی بخش دانشگاهیان(دانشگاههای زیر نظر وزارت علوم) توسط دانشجویان و اساتید ارائه شد، ۳۰۰ اثر برگزیده شد.

وی با بیان اینکه برای بخش دانشگاهیان چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) نیز برنامه ریزی گسترده ای انجام گرفته است، افزود: برنامه ریزی امسال در قالب هفت کمیته هنری، فرهنگی، ادبی، فضای مجازی، بانوان، بین الملل و طب رضوی انجام شده که سه کمیته بین الملل، بانوان و طب رضوی سه نوآوری چهاردهمین دوره از این جشنواره هستند.

هم چنین دبیرهیات علمی بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در آیین اختتامیه بخش دانشگاهیان سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) گفت: انقلاب اسلامی بسترساز تمدنی نوین است و جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در راستای این تمدن سازی نوین اسلامی برگزار می شود.

حجت الاسلام  دکترمصطفی فقیه اسفندیاری، افزود: همواره سعی بر این بوده است تا جشنواره بین المللی امام رضا (ع) متناسب با سند چشم انداز جمهوری اسلامی، برنامه های بالادستی نظام و متناسب با لقب امام رضا (ع) به عنوان "عالم آل محمد" باشد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: امید است خروجی بخش دانشگاهیان جشنواره بین المللی امام رضا (ع) ارائه ایده های لازم از سوی دانشجویان برای ارتقای فرهنگ میزبانی از زائران در مشهد مقدس باشد.

محمد حسن واحدی  افزود: فرهنگ میزبانی از زائران در مشهد مقدس دارای ضعف هایی است و جشنواره امام رضا(ع) می تواند به ما در ارتقای این فرهنگ کمک کند.

وی بیان کرد: ترویج و تثبیت فرهنگ رضوی با اثرگذاری بر زندگی مردم دو هدف اصلی برگزاری برنامه های جشنواره امام رضا (ع) در داخل و خارج از کشور است که دانشجویان با ایده ها و خلاقیت های خود می توانند این جشنواره را در رسیدن به اهداف مزبور پیش ببرد.

وی تاکید کرد: پس از ۱۳ دوره از برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا (ع) و تولید انبوهی از آثار فاخر رضوی، باید زمینه عملیاتی کردن این تولیدات فراهم شود

منبع: مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.