قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، مدیران و مسئولین این نهاد را پاسداران و نگاهبانان نیات خیر واقفانی دانست که در طول تاریخ بخش یا تمام اموال خود را وقف حضرت رضا علیه‌السلام کرده‌اند.

مدیران آستان قدس رضوی، پاسداران نیات خیر واقفان هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، مهندس مهدی عزیزیان که در جمع کثیری از مدیران، روسای ادارات و مسئولین بخش‌های مختلف سازمان مرکزی این نهاد سخن می‌گفت، افزود: آنچه امروز می‌تواند انگیزه ما را برای حفظ، رونق‌بخشی و توسعه موقوفات و نذورات دوچندان کند، همیت سازمانی است که با عنایت به تعلق این سازمان به حضرت رضا علیه‌السلام، از تمامی مدیران و روسا انتظار می‌رود.

قلب تپنده موقوفات

وی تصریح کرد: سازمان مرکزی آستان قدس رضوی به عنوان قلب تپنده و مغز متفکر موقوفات و نذورات، از پرسنل توانمندی برخوردار است که قطعا هر گونه تعدی به موقوفات یا کم‌کاری و بی‌تفاوتی نسبت به مسائل سازمانی را برنتابیده و تلاش دارند بهترین عملکرد را نشان دهند.
عزیزیان با بیان این مطلب که آیت الله واعظ طبسی؛ تولیت آستان قدس رضوی همواره بر بحث نظم و انضباط مالی تأکید بسیار داشته و دارند، گفت: بی‌انضباطی مالی به هیچ‌وجه پذیرفته نیست و ضمن بازرسی دقیق تمامی قسمت‌ها، با متخلفان شدیدا برخورد خواهد شد.
وی تقویت مدیریت حراست را از جمله اقدامات اخیر مدیریتی در آستان قدس رضوی ذکر کرد و افزود: هدف از تقویت این مدیریت، کمک به کارکنان و مدیران این نهاد برای حل مشکلات آنان در زمینه‌های مختلف کاری، اجتماعی و حتی خانوادگی‌ است و تلاش شده حراست به‌نوعی تکیه‌گاه همکاران و معتمد آنان تلقی شود تا کارایی لازم و کافی داشته باشد.

اطلاع‌رسانی گسترده

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: امروز حفاظت و حراست از اموال موقوفه واقفین و خصوصا اراضی و املاک آستان قدس رضوی وظیفه‌ای خطیر و مهم است که باید بهتر از قبل و با رویکردی فرهنگی صورت گیرد و با اطلاع‌رسانی دقیق و همه‌جانبه، عموم شهروندان ولایتمدار و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام را از وقفیت اموال آستان مطلع کنیم تا نه تنها گزندی به اموال نرسد، بلکه خود آن ها به نوعی پاسدار و نگاهبان اموال و اراضی موقوفه باشند.
عزیزیان در پایان این نشست دو ساعته، ضمن استماع سخنان و نقطه‌نظرات مدیران، روسا و مسئولین و پاسخگویی به سئوالات ایشان، گفت: در بخش وصول، قراردادها، چابک‌سازی سازمانی، کادرسازی، مسائل رفاهی و خدماتی به زائران، برنامه‌های فرهنگی و... نقاط ضعفی وجود دارد که باید بررسی لازم انجام شود و در این مسیر، نیازمند همکاری دلسوزانه و متعهدانه تمامی پرسنل و مدیران هستیم.
وی همچنین ضمن به بوته نقد گذاشتن عملکرد هشت ماهه خود در سمت قائم مقامی آستان قدس رضوی، به ارائه گزارشی از این فعالیت‌ها پرداخت.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.