صدها تن از شهروندان روسیه در اعتراض به ساقط کردن جنگنده این کشور توسط آنکارا به سفارت ترکیه در مسکو یورش بردند.

شهروندان روسیه با سنگ و تخم مرغ به سفارت ترکیه در مسکو یورش بردند

به گزارش قدس انلاین به نقل از میزان؛ شبکه الحدث مدعی شد که صد ها تن از شهروندان روسیه در اعتراض به ساقط کردن جنگنده این کشور توسط آنکارا به سفارت ترکیه در مسکو یورش بردند.

بنابر گزارش‎ها معترضان به سمت ساختمان سفارت ترکیه در مسکو سنگ و تخم مرغ پرتاب کردند.

"سرگئی لاوروف"، امروز _چهارشنبه_ در کنفرانسی مطبوعاتی با اشاره به اینکه شاید ساقط شدن جنگنده روسیه توسط ترکیه اقدامی تحریک آمیز بود، افزود: نشانه هایی دال بر عمدی بودن اسقاط جنگنده روس وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مسکو پس از سقوط جنگنده سوخو در شراکت با ترکیه بازنگری می کند، اظهار داشت: با ترکیه جنگ نخواهیم کرد و روابط ما با ملت این کشور تغییر نمی کند.

لاوروف با تحریک آمیز خواندن اقدام ترکیه در هدف قرار دادن جنگنده سوریه، تصریح کرد: اسقاط جنگنده روسیه توسط ترکیه اقدامی تحریک آمیز و عمدی بود.

وزیر امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که سقاط کردن جنگنده این کشور بهانه ای برای فشار به منظور ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه نباشد.

وی اضافه کرد: منع اتباع روسیه از سفر به ترکیه اقدامی انتقامجویانه نیست بلکه بر اساس اطلاعاتی است که نشان از تهدیدات تروریستی در داخل ترکیه دارد.

سرگئی لاوروف با بیان اینکه تروریست ها از خاک ترکیه برای اقداماتشان استفاده می کنند، اضافه کرد: روسیه اجازه ورود مقام های ترکیه به این کشور را نخواهد داد.

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه هواپیماهایی که جنگنده ما را در آسمان سوریه هدف قرار دادند، ساخت آمریکا بودند، ادامه داد: امکان توافق بر سر مشخص کردن گروه های تروریستی وجود ندارد.

گفت: تروریست ها از خاک ترکیه برای آماده شدن عملیات در سوریه استفاده می کنند.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: نمایندگان ناتو در اتحادیه اروپا برای دروغ گفتن درباره سرنگون کردن هواپیمای نظامی روسیه تلاش می کنند؛ ترکیه هشدارهایی برای ما درباره نقض حریم هوایی این کشور ارسال کرد، اما هواپیما در داخل حریم هوایی سوریه بود؛ هیچ برنامه ای برای سفر رسمی بین ترکیه و روسیه وجود ندارد.

لاوروف تاکید کرد که این مردم سوریه هستند که در مورد سرنوشتشان تصمیم خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه صدها فرد مسلح در مناطقی که هدف حملات هوایی قرار گرفت، حضور داشتند افزود: آنچه روز گذشته رخ داد به علت حملات هوایی ما به تانکرهای نفت داعش در این مناطق است.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.