حسین پورحسین: قدس ویژه خراسان- مدارس دولتی براساس قانون اساسی، حق دریافت وجهی به جز وجوه اعلام شده برای بیمه و کتاب ندارند و گرفتن هرگونه پولی خارج از موارد اعلام شده خلاف است و اگر در مدرسه‌ای مدیری تخلف کند، اطلاع دهید.

مدارس دولتی حق دریافت وجه اضافی ندارند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست خبری با خبرنگاران با اعلام این مطلب در پاسخ به پرسش خبرنگار قدس افزود: دریافت وجه در مدارس سمپاد، نمونه غیردولتی و مدارس هیأت امنایی با رعایت شرایط و مقررات بدون اشکال است.

سیدجواد حسینی عنوان کرد: متأسفانه به رغم پنج هزار بازدید انجام شده هنوز هم شکایت هایی در این زمینه، دریافت می‌شود، اما در سال تحصیلی جاری 58 درصد کاهش شکایت داشته‌ایم. که نشان‌دهنده پاسخگویی این سازمان به شکایت‌های والدین است.

وی درباره پرسش دیگرخبرنگار قدس مبنی بر تغییر کاربری فضاهای آموزشی محدوده حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) به مکان‌های اقامتی گفت: در اطراف حرم مطهر رضوی 23 مدرسه در طرح جدید قرار دارند و چه بخواهیم و چه نخواهیم این مدارس در حریم این محدوده قرار دارد و ما حق دخالت در این مورد را نداریم و در نظر داریم مجوز این مدارس را برای احداث مراکز اقامتی ارزان قیمت برای فرهنگیان سراسر کشور دریافت کنیم و قطعاً به ازای آن مدارس جدیدی در آن محدوده جایگزین می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از امضای تفاهمنامه‌ای برای احداث 500 واحد مسکونی در بولوار اندیشه برای معلمان سخن گفت و افزود: شرکت اقتصاد و رفاه فرهنگیان در این ارتباط برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی می‌شود.

وی با اعلام اینکه اعتبار 15 میلیارد تومانی برای احداث هتل پنج ستاره فرهنگیان در بولوار وکیل آباد تأمین شده است، گفت: کمیته مشترکی برای ساماندهی تولید لباس ارزان قیمت یک شکل مدارس تشکیل شده و اجرای پروژه‌های تجاری و اقامتی در اطراف حرم در دستور کار قرار دارد.

حسینی، صندوق ذخیره فرهنگیان را کارآمد توصیف کرد و در این زمینه گفت: تمام بازنشستگان که در گذشته از صندوق خارج شده‌اند، مطالبه حضور در صندوق ذخیره را دارند که نشان‌دهنده کارآمدی این صندوق است.

وی به مطالبات سال گذشته بازنشستگان اشاره کرد و  گفت: 20 درصد مطالبات محقق شد و در تلاش هستیم که در آینده‌ای نزدیک تمامی مطالبات تأمین و پرداخت شود و ما شرمنده آنان نباشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تشریح اهداف سند بنیادین تأکید کرد: براساس این سند تعلیم و تربیت تمام ساحتی روی ریل قرار گرفت و آموزش و پرورش خراسان رضوی در این مسیر حرکت می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تأکید بر اینکه در مجموع نمرات علمی کنکور سراسری جایگاه مطلوبی به دست آورده‌ایم، گفت: بیشترین میزان قبولی استان در کنکور سراسری در رشته علوم تجربی و رشته‌های پایه است و نسبت به دو سال گذشته از رتبه دهم به رتبه هشتم ارتقا یافته‌ایم و بیشترین شرکت کننده را در مرحله نهایی المپیادهای علمی داشته ایم و کسب عنوان برتر مسابقات علمی و عملی در دو بخش کار و دانش و فنی و حرفه‌ای و بالا بودن نمرات دانش‌آموزان استان در 31 ماده درس‌های نهایی نشان‌دهنده توجه آموزش و پرورش استان به ساحت تحول سند بنیادین است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.