مرتضی روشنی: اردیبهشت ماه سال ۹۲ بود که سرانجام پس از سال‌ها اعتراض و پیگیری ساکنان همجوار انبار کوکاکولای مشهد، ...

پرونده انتقال انبار کوکاکولا همچنان گشوده است

با دستور شهردار مشهد عملیات تخریب آن آغاز شد و البته این حرکت شهرداری، مردم منطقه بولوار کوثر را بویژه آنانی که در مجاورت این انبار بودند، شادمان کرد؛ زیرا سرانجام وعده‌های چند ساله مسؤولان برای انتقال این انبار عملیاتی شد.

شهردار وقت مشهد در آن جمع وعده داد، انبار کوکاکولا تا سه ماه آینده به طور کامل منتقل خواهد شد و اکنون بخشی از دیوار این انبار تخریب می‌شود تا آغازی برای جابه‌جایی کامل آن باشد.

 از آن زمان تاکنون با گذر در بولوار کوثر شمالی مشهد نشان می‌دهد، فعالیت‌ها برای انتقال انبار کوکاکولا در حد همان تخریب اندک باقی مانده و هیچ اتفاق خاص دیگری رخ نداده، این در حالی است که همچنان ساکنان و کسبه این منطقه نسبت به وجود و فعالیت این انبار معترض و از خلف وعده شهرداری گلایه‌مند هستند و معتقدند تردد کامیون‌ها و تریلی‌ها در طول روز مشکلاتی را برای این بافت مسکونی ایجاد کرده است، بویژه اینکه بیش از 25 سال از حضور این انبار در این بافت می‌گذرد و آنچه عاید ساکنان این بخش از شهر شده، آلودگی هواست.

* موافقت شهرداری با اهدای زمین به کوکا

برای پیگیری از آخرین وضعیت انتقال این انبار با نایب رئیس کمیته نظارتی شماره یک شورای اسلامی شهر مشهد بر مناطق شهرداری یک و 9  صحبت کردیم.

حسن پژمان گفت: در آخرین جلسه‌ای که میان نمایندگان شهرداری منطقه 9 و شرکت کوکاکولا برگزار شده، توافقی برای معاوضه قطعه زمینی از شهرداری در حاشیه بولوار شهید صارمی و زمین انبار این شرکت حاصل شده است.

عضو کمیسیون خدمات شهری شورا ادامه داد: شهرداری حاضر است تا قیمت زمین انبار کوکاکولا را از طریق برآورد کارشناسی رسمی دادگستری بپردازد و همان‌طور که اشاره شد، با درخواست اعطای قطعه زمینی به شرکت کوکاکولا که قرار بود پیشتر در آن هتل ساخته شود، موافقت کرده، حتی شرکت کوکاکولا درخواست مجوز احداث برج 20 طبقه تجاری مسکونی در آن زمین را ارایه کرده که با موافقت شهردار مشهد این امتیاز نیز به آنان داده شده، اما اینکه چرا مسؤولان این شرکت هنوز اقدامی انجام نداده‌اند، باید آنان پاسخگو باشند.

* بوستان به جای انبار

وی درباره اینکه در صورت توافق و انجام جابه‌جایی، قرار است مجموعه آن زمین چه کاربردی داشته باشد، اظهار می‌دارد: مطابق مصوبه کمیسیون ماده پنج، این زمین کاربری فضای سبز دارد و شهرداری این آمادگی را دارد که به محض امضای توافقنامه نهایی طی 10 روز کار انتقال زمین و شروع احداث فضای سبز را انجام دهد.

پژمان یادآور شد: به دلیل حضور شهردار منطقه 9 در کربلای معلی منتظر بازگشت وی از سفر هستیم تا جلسه‌ای فوری را در این زمینه با نمایندگان شرکت کوکاکولا داشته باشیم و هرچه سریع‌تر به این موضوع پایان دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.