معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: امروزه مهم‌ترین مشکل کشور در بخش بیماری‌های غیر واگیر مانند سرطان، سکته‌های مغزی و قلبی و بیماری‌های ناشی از کم‌تحرکی است.

 اپیدمی بیماری‌های تنفسی در کشور/۲۴ میلیون نفر در کشور دچار اضافه‌وزن و چاقی هستند

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اکبر سیاری در مراسم آغاز طرح متمرکز استانی وارنیش فلوراید تراپی که در کرج برگزار شد، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون طرح واکسیناسیون کودکان در قالب تزریق 9 واکسن برای اطفال انجام‌شده که از سال گذشته نیز واکسن پنتاوالان به کودکان 2،4 و 6 ماهه تزریق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از بیماری‌های واگیر نظام مراقبت در کشور ایجادشده است.

 سیاری بابیان اینکه در فصل پاییز بیماری‌های تنفسی اپیدمی می‌شود، گفت: پیشگیری و رعایت بهداشت فردی در این خصوص الزامی است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز مهم‌ترین مشکل کشور در بخش بیماری‌های غیر واگیر مانند سرطان، سکته‌های مغزی و قلبی و بیماری‌های ناشی از کم‌تحرکی است.

 وی اظهار داشت: در حال حاضر میزان ابتلا به سرطان ریه در افراد سیگاری کشور 23 برابر افراد غیر سیگاری است.

کاهش مصرف روغن و نمک در دستور کار وزارت بهداشت

 سیاری با بیان اینکه مصرف روغن و نمک نیز ابتلای افراد به بیماری‌های مختلف را افزایش می‌دهد، گفت: یکی از برنامه‌هایی که اکنون در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد کاهش مصرف روغن و نمک است که برای این امر آموزش‌های لازم در حال اجرا است.

 وی افزود: کم‌تحرکی و کاهش مصرف میوه و سبزی از دیگر مشکلاتی است که باید مردم به آن توجه داشته باشند و با خوردن مقدار مناسب میوه و سبزی در طول روز از ابتلا به بیماری‌های مختلف غیر واگیر پیشگیری کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکنون در کشور 10 میلیون نفر مبتلابه فشار خون داریم که 50 درصد آنان از وجود این بیماری خود با خبر نیستند.

سیاری خاطرنشان کرد: در کشور 24 میلیون نفر دارای اضافه‌وزن و چاقی هستند، کم‌تحرکی یکی از عوامل ایجاد آن به شمار می‌رود.

  5 میلیون نفر بیمار مبتلابه دیابت در کشور

 سیاری آمار مبتلایان به بیماری دیابت در ایران را پنج میلیون نفر ذکر کرد و افزود: وزارت بهداشت برای پیشگیری از بیماری‌های آسم و تنفسی برنامه‌هایی در دستور کار دارد.

وی اظهار داشت: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف آموزش مصرف غذاهای سالم، پرهیز از مصرف سیگار توصیه می‌شود و در بحث پیشگیری نقش معلمان و دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است.

سیاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارائه آموزش‌های لازم به زائران ایرانی اربعین حسینی در عراق تأکید کرد که زائران باید در طول ایام سفر از غذاهای گرم استفاده کنند و بهداشت فردی را رعایت نمایند و در خصوص بیماری‌های تنفسی نیز هشدارهای لازم به زائران داده می‌شود.

 وی گفت: کارکنان وزارت بهداشت در مرزهای ایران این نوع مراقبت‌ها را انجام می‌دهند، همچنین در عراق نیز نیروهای هلال‌احمر به زائران در این خصوص اطلاع‌رسانی و کمک می‌کنند.

 سیاری در پایان گفت: اکنون پایگاه‌های بهداشت در سه مرز، مهران، شلمچه و چزابه برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی مستقر هستند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.